تولید دستگاه خم کن ورق ابوذر ماشین

ورق های فولادی از جمله محصولاتی هستند که در صنایع مختلف با هدف مقاوم سازی، ساخت محصولات مختلف، اجرای وال پست و ... مورد استفاده قرار می گیرند. برای اجرای ورق های فولادی در پروژه های مختلف ساختمانی نیاز به خم کاری و زاویه دادن به این ورق ها است. بسته به نیاز پروژه می بایست این ورق ها را با هر ضخامتی که دارند در اندازه های مختلف برش زد و مورد استفاده قرار داد. دستگاه خم کن، ابزاری است که برای خم کردن ورق های فلزی و فولادی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد آن ها با شما صحبت کنیم.ابوذر ماشین تولید کننده ماشین آلات صنعتی، یکی از بهترین شرکت های معتبر در این زمینه طراحی و ساخت دستگاه خم کن ورق می باشد.

دستگاه خم کن ورق چیست  

دستگاه خم کن ورق یکی از تجهیزاتی است که برای خم کردن ورق مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در واقع نیرویی را به ورق های فلزی اعمال می کند که باعث خم شدن ورق های آن ها در یک زاویه شده و شکل دلخواهی را در آن ها ایجاد می کند. به فرایندی که توسط دستگاه خم کن ورق انجام می شود، خمکاری ورق گفته می شود.

در فرآیند خم کاری ورق، ظاهر و شکل ورق تغییر می کند، ولی حجم آن ثابت خواهد ماند. برای اینکه بتوان به صورت دقیق فرآیند خمکاری را انجام داد، نیاز به مهارت کافی برای کار با دستگاه است. بنابراین، دستگاه خم کن ابزاری است که می تواند با کمک پانچ و سنبه، خم کردن ورق ها را انجام دهد. دستگاه های خم کن ورق دارای تنوع بالایی هستند که هر کدام بر اساس مشخصه هایی که دارند، می توانند برای خم کردن انواع ورق فولادی و فلزی مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه انواع دستگاه خم کن ورق را معرفی می کنیم.

  • دستگاه خم کاری مکانیکی

این دستگاه یکی از انواع دستگاه هایی است که برای خم کاری مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام این کار، لازم است که صفحات خم روی لبه های بالایی قالب قرار گیرند. بر اساس عرض قالب، جنس و ضخامت آلیاژ شعاع خم شدن این ورق ها مشخص می شود. میزان فشار و نیروی اعمال شده به دستگاه خم کاری مکانیکی به گونه ای است که قسمت داخلی ورق فشرده می شود و قسمت بیرونی آن به طور کامل کشیده خواهد شد. مزیت خم کاری به صورت مکانیکی این است که می توان با کمک آن قطعات مختلفی را به اشکال متفاوت طراحی کرد. همچنین نیازی به جوشکاری در این روش نبوده و دقت کار برای خم کردن ورق افزایش پیدا می کند.

  • دستگاه خم کاری هیدرولیکی

دستگاه دیگری که برای خم کاری ورق فلزی مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه خم کاری هیدرولیکی است. این دستگاه با آخرین فناوری های موجود، مراحل خم کاری را انجام می دهد و بیشتر برای خم کاری ظریف مورد استفاده قرار می گیرد. دقت بالای این دستگاه برای خم کاری و نتیجه بسیار عالی آن، از جمله مزایای این دستگاه محسوب می شوند.

  • دستگاه خم کاری پنوماتیکی

یکی دیگر از انواع دستگاه های خم کن ورق، دستگاه خم کاری پنوماتیکی است. این دستگاه می تواند با کمک یک کمپرسور که نیروی هوا را در خود ذخیره می کند، ورق ها را خم کند. این نوع خم کاری برای قطعات ریز و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در صورتی که نیازی به اعمال فشار زیاد به ورق فلزی نباشد، می توان از این دستگاه استفاده کرد.

  • دستگاه خم کاری cnc

دستگاه خم کن ورق سی ان سی، یکی دیگر از انواع دستگاه هایی است که می تواند برای خم کردن ورق فلزی مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه دقت بالایی دارد و می تواند ورق های فلزی را در فواصل بسیار کمی از یکدیگر خم کند. ظرفیت خم کاری این دستگاه تقریبا 180 تن است.

دستگاه خم کن ورق چیست  

فرق دستگاه گیوتین ورق و خم کن ورق  

افرادی که در حوزه خم کاری ورق فعال هستند، ممکن است در هنگام خرید دستگاه های خم کن دچار ابهاماتی شوند که یکی از آن ها، تنوع این دستگاه ها و تفاوت آن ها با سایر دستگاه های خم کن ورق است. گیوتین ورق یکی از انواع تجهیزاتی است که معمولا در کارگاه ها و کارخانه های خم کن و برش دهنده ورق شاهد آن هستیم.

گیوتین در واقع یک قیچی است که از دو تیغه مجزا تشکیل شده است. این تیغه ها روی فک های دستگاه قرار می گیرند. فک پایینی دستگاه در جای خود ثابت است و فک بالایی آن در جهت عمود حرکت می کند. فشار تیغه ها روی یکدیگر، باعث برش مواد خواهد شد. در دستگاه گیوتین ورق های فلزی در جای خود ثابت نگه داشته می شوند. سپس تیغه ها به ورق فشار وارد می کنند و آن را با دقت بالایی برش می دهند.

دستگاه خم کن ورق با هدف خم کردن ورق فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه برای خم کردن ورق های فولادی در زاویه های متفاوت استفاده می شود و قابلیت برش ندارد. بنابراین، می توان متوجه شد که دستگاه گیوتین ورق و خم کن ورق کاملا با هم متفاوت هستند و اصلی ترین تفاوت آن ها، عملکرد آن ها می باشد. به طوری که دستگاه گیوتین ورق با هدف برش زدن ورق های فلزی و فولادی مورد استفاده قرار می گیرد، ولی دستگاه خم کن ورق برای خم کردن ورق های فلزی استفاده می شود.

امکان تغییر زاویه در دستگاه گیوتین ورق برای برش زدن وجود ندارد، ولی دستگاه خم کاری ورق انعطاف پذیری بیشتری برای استفاده دارد. بنابراین عملکرد هر دو دستگاه با هم متفاوت است.

فرق دستگاه گیوتین ورق و خم کن ورق  

قیمت دستگاه خم کن ورق

یکی از فاکتورهای موثر برای افراد فعال در حوزه صنعت، قیمت است. قیمت هر یک از تجهیزاتی که برای کارخانه ها و کارگاه های مختلف تهیه می شوند، روی پروسه تولید و هزینه های ناشی از آن تاثیرگذار هستند. اگر برای خرید دستگاه های خم کن ورق به فروشگاه ها و مراکز مختلف مراجعه کرده باشید، متوجه تنوع بالای این دستگاه ها شده اید که این موضوع عامل اصلی برای تفاوت قیمت دستگاه های خم کن ورق است.

دستگاه های خم کن ورق در انواع مختلفی از جمله دستی و اتوماتیک تولید شده اند. دستگاه های دستی به دلیل اینکه از تکنولوژی پیشرفته ای برخوردار نیستند، قیمت مناسب تری نسبت به دستگاه های خم کن ورق غیر دستی دارند. دستگاه های اتوماتیک با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و قابلیت های جدید می توانند برای خم کردن دستگاه به صورت اتوماتیک مورد استفاده قرار گیرند و البته قیمت آن ها نسبت به دستگاه های خم کن ورق دستی بیشتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت دستگاه خم کن ورق و یا قمیت دستگاه گیوتین ورق، می توانید از کارشناسان ابوذر ماشین کمک بگیرید. در این مجموعه تولیدی، بهترین دستگاه های خم کن ورق با قیمت مناسب به شما ارائه می شوند تا بتوانید با بهترین قیمت آن ها را در کارخانه و کارگاه خود مورد استفاده قرار دهید.