قیمت هر متر مربع ورق شیروانی طرح سفال

ورق شیروانی طرح سفال یکی از انواع ورق های شیروانی موجود در بازار است که از قدیم تا به امروز توانسته محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کند. این ورق شیروانی به دلیل داشتن ظاهر جذاب برای اجرا در انواع سقف شیروانی به ویژه در مناطق شمالی کشور مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق ها در ترکیب رنگ های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. قیمت هر متر مربع ورق شیروانی طرح سفال وابسته به معیارهای مختلفی است. با توجه به اینکه این ورق های شیروانی پای ثابت اجرای سقف های ساختمان ها، ویلاها و خانه های ویلایی هستند، قیمت تمام شده آن ها اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

ورق شیروانی طرح سفال      

ورق شیروانی برای سقف های شیروانی در منطقه های باران خیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق ها از جنس فلز با پوشش رنگ یا گالوانیزه هستند تا بتوانند در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان دهند. سقف های شیروانی سفالی از قدیم در خانه های ویلایی مختلف مورد توجه قرار گرفته بودند، اما امروزه کمتر از سفال برای اجرا در سقف استفاده می شود. دلیل این موضوع هم نقاط ضعف و وزن بالای سقف های سفالی است.

ورق شیروانی طرح سفال یکی از انواع محصولاتی است که برای اجرای انواع سقف در خانه های ویلایی و ویلا مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ورق از جنس فلز بوده، اما با ظاهر همان سقف های شیروانی سفالی اجرا می شود. ظاهر ورق شیروانی طرح سفال بسیار زیبا است و می توان آن ها را با رنگ بندی های مختلف سفارش داد و استفاده نمود. این ورق ها در بیش از 12 رنگ مختلف در بازار موجودند و بسته به نیاز امکان سفارش هر کدام و اجرا به صورت اصولی وجود دارد.

ورق شیروانی طرح سفال      

انواع ورق شیروانی طرح سفال

تایل های ورق شیروانی طرح سفال در رنگ بندی های مختلف و به صورت براق یا مات موجود هستند. ضخامت این ورق ها معمولا 0.5 سانتی متر است؛ اما در صورت نیاز می توان آن ها را با ضخامت 0.4 و 0.6 سانتی متر نیز تولید کرد. از نظر ظاهری و ساختار، می توان این ورق های شیروانی را به انواع زیر تقسیم بندی نمود:

  • ورق شیروانی یک پله

این ورق های شیروانی دارای عرضی کوچک تر هستند. وزن هر عدد از تایل شیروانی با ضخامت 0.4 سانتی متر، حدود 1.4 کیلوگرم است. این ورق های شیروانی به دلیل داشتن یک پله می توانند با انعطاف پذیری بیشتری در محیط اجرا گردند. قیمت آن ها نیز نسبت به ورق های شیروانی دو پله ارزان تر است و می توان آن را به صورت مات یا براق خریداری کرد.

  • ورق شیروانی دو پله

این نوع ورق شیروانی در واقع از دو ورق شیروانی یک پله روی یکدیگر تشکیل شده اند که می توانند در رنگ بندی های مختلف و به صورت مات و براق خریداری شوند. این ورق ها با عرض بیشتر، انعطاف پذیری کمتری برای اجرا در سقف های کوچک دارند؛ اما در سقف های بزرگ می توان با سهولت بیشتری آن ها را نصب و اجرا نمود. ورق شیروانی دو پله با ظاهر براق تولید و عرضه می شود.

  • ورق طرح سفال سه پله

ورق شیروانی سه پله نوع دیگری از ورق های شیروانی است که گویا از سه ورق شیروانی یک پله در کنار هم تشکیل شده است. این ورق شیروانی برای اجرا در سقف های بزرگ انتخاب خوبی است و چون سایز بزرگ‌تری دارد، با سرعت بیشتری سقف اجرا می شود. این ورق های شیروانی با ظاهر براق تولید می شوند.

انواع ورق شیروانی طرح سفال

قیمت تمام شده هر متر مربع سقف شیروانی

قیمت هر متر مربع ورق شیروانی طرح سفال وابسته به میزان ضخامت، جنس و همچنین کیفیت این ورق ها است. به طور کلی، این ورق های شیروانی با ضخامت 0.5 سانتی متری و یا بیشتر به بازار عرضه می شوند. هر چقدر ضخامت این ورق ها بیشتر باشد، طبیعتا قیمت آن ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به غیر از این موضوع، جنس ورق های سقف شیروانی و پوششی که روی آن ها قرار گرفته است، روی قیمت تمام شده آن ها تاثیر بسیار زیادی دارد.

قیمت تمام شده هر متر مربع سقف شیروانی در صورت استفاده از ورق گالوانیزه با پوشش روی بیشتر است؛ اما اگر از ورق های فولادی بدون پوشش گالوانیزه استفاده شود، قیمت پایین تر می آید. بدیهی است که افزایش کیفیت مستقیما روی افزایش قیمت تمام شده هر متر مربع سقف شیروانی تاثیرگذار خواهد بود.