خدمات ریخته گری آلومینیوم | ریخته گری شمش آلومینیوم

عموما هر محصولی که جنس ماده اولیه آن فلز باشد، با روش ریخته گری تولید می شود. قطعات آلومینیومی هم از این قاعده مستثنی نیستند و برای تولید باید پروسه ریختگه گری آلومینیوم را پشت سر بگذارند. این موضوع با توجه به گسترش استفاده از این فلز در بین صنعتگران در دهه های اخیر، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. با ما در این مطلب همره باشید تا خدمات ریخته گری آلومینیوم را برای شما بیشتر شرح دهیم.

خدمات ریخته گری آلومینیوم

از این روش برای تولید انواع قطعات آلومینیومی استفاده می شود. در این فرایند به کوره های ریخته گری نیاز است. در ابتدای شکل گیری صنعت ریخته گری، کوره ها با خاک رس ساخته می شدند، اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی چوب و مس هم به کمک ریخته گری آمدند و در ساخت کوره هایی پیشرفته تر به کار گرفته شدند.
خدمات ریخته گری آلومینیوم به روش های مختلفی انجام می گیرد:

  • ریخته گری آلومینیوم به کمک قالب مصرف شدنی
    همان طور که از نام این روش پیداست، قالب استفاده شده در آن مصرف می شود. این به آن معناست که پس از انجام ریخته گری، قالب را تخریب می کنند تا قطعه آزاد شود. قالب مصرف شدنی ریخته گری آلومینیومی از ترکیب موادی مانند ماسه، گچ و مواد متصل کننده ای مثل چسب ساخته می شود.
  • ریخته گری آلومینیوم با قالب ماسه ای
    در این روش از ماسه طبیعی (ماسه های موجود در طبیعت)، ماسه مصنوعی (ماسه های به دست آمده از معادن که با روش های مخصوص به دست می آید) یا ترکیب ماسه های مختلف استفاده می شود.
    ریخته گری ماسه ای آلمینیوم بر اساس ترکیب ماسه، خاک رس،چسب و آب است. این ترکیب در اطراف مدل قرار داده شده و فشره می شودتا فرآیند ریخته گری انجام شود.

یکی دیگر از انواع خدمات ریخته گری آلومینیوم، ریخته گری پوسته ای است. این روش که یکی از معروف ترین روش های ریخته گری آلومینیوم است، به کمک قالب های یکبار مصرف انجام می گیرد. این فرایند بسیار ساده، کم هزینه و سریع است و قطعات را در کمترین زمان ممکن تولید می کند.

ریخته گری دایکست، ریخته گری با قالب گچی و سرامیکی و ریخته گری دقیق هم از جمله انواع خدمات ریخته گری به شمار می آیند. این که از کدامیک از روش های ذکر شده استفاده کنیم، بسته به عوامل بسیاری است. برای مثال کیفیت قطعه مد نظر، بودجه و امکحانات در دسترس از مهم ترین عوامل تعیین کننده نوع ریخته گری هستند. در صورت نیاز به مشاوره و اطلاع از شرایط دقیق هریک از این روش ها می توانید با کارشناسان ما در کاوه ساخت تماس بگیرید.

 خدمات ریخته گری آلومینیوم

ریخته گری شمش آلومینیوم

شمش آلومینیوم فراورده ای است از جنس فلز آلومینیوم که طی فرایند ریختن آلومینیوم مذاب در قالب های شمش مانند به وجود می آید. قالب های شمش آلومینیوم اندازه ها و ابعاد متنوعی دارند و هر یک بنا به استفاده این مشخص در صنایع تولید می شوند.
برای تولید شمش آلومینیوم از عملیات ریخته گری استفاده می شود. این شمش در صنایع ذوب مجدد، حمل و نقل، بسته بندی، تولید قوطی و فویل، در و پنجره، لوازم برقی و ... به کار می آید. ریخته گری دقیق اصفهان یکی از شناخته شده‌ترین روش های ریخته گری است. در این شیوه ریخته گری را با دقت فراوانی انجام می دهند. 

ریخته گری آلومینیوم و آلیاژهای آن

آلومینیوم فلزی ویژه ومنحصر به فرد است که به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند مقاومت به خوردگی و سبک بودن، در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود مقاومت این فلز مانند فولاد نیست. از این روز مهندسان با تولید آلیاژهای آلومینیوم مقاومت مورد نطر را به آن می دهند تا بتوان به راحتی از آن در صنایع مختلف استفاده کرد. آلیاژهای آلومینیوم شامل مقادیر بالایی از مس، منیزیم، سیلیکون، قلع، منگنز و روی هستند. این مواد سبب می شوند تا مقاومت آلومینیوم به اندازه فولاد آلیاژی کم کربن بالا برود.
بعد از تولید آلیاژهای آلومینیوم می توان از آن در فرایند ریخته گری و تولید قطعات و محصولاتی استفاده کرد که چرخ صنعت هر کشوری را با قدرت هرچه تمام تر بگرداند. مهم ترین مزایای ریخته گری آلومینیوم و آلیاژهای آن عبارتند از:

  • افزایش نسبت استحکام به وزن
  • افزایش مقاومت شیمیایی
  • افزایش مقاومت در برابر خوردگی
  • افزایش مقاومت به دمای بالا و تغییرات دمایی
  • هدایت الکتریکی بسیار خوب
  • سطح صاف در پایان فرایند ریخته گری

خدمات ریخته گری آلومینیوم 

در این مطلب از کوه ساخت با ریخته گری آلومینیوم و خدمات آن آشنا شدید. شما می توانید در صورت وجود هرگونه سوال در این رابطه یا کسب اطلاعات بیشتر درباره ریخته گری و ساخت قطعات مختلف از آلومینیوم و آلیاژهای آن با متخصصان کاوه ساخت تماس حاصل فرمایید.