ریخته گری اسلب | خدمات ریخته گری اسلب

ریخته گری مداوم فولاد یکی از مهم ترین روش های تبدیل فلز مذاب به شمش جامد است. در طول دهه های اخیر فرآیند ریخته گری مداوم پیشرفت های مهمی داشته و بیش از 90 درصد فولاد جهان در حال حاضر به شیوه ریخته گری مداوم تولید می شود. در این فرآیند، یكی از عوامل تاثیرگذار پودر قالب مصرفی بوده که در تولید محصولات با کیفیت بالا نقش اصلی را ایفا می کند.
وظایف اساسی پودر قالب عبارتند از: حفاظت از اکسیداسیون فولاد مذاب، روانكاری در فصل مشترک قالب – فلز، فراهم نمودن سطح بهینه از انتقال حرارت بین مذاب و قالب، ایجاد یک لایه عایق بر سطح مذاب و جلوگیری از افت دما و جذب ناخالصی ها از فولاد مذاب.

ریخته گری اسلب

اسلب یک محصول میان خطی و نیمه نهایی فولاد است که از فرایند نورد شمش یا فرایند ریخته گری پیوسته حاصل می شود. قیمت اسلب مانند دیگر آهن آلات تحت تاثیر شرایط مختلفی از جمله قیمت ارز جهانی قرار می گیرد.
سطح مقطع اسلب ها بر خلاف شمشه و شمشال مربعی نیست، بلکه مستطیلی بوده و به عنوان ماده اولیه برای ساخت محصولات نورد تخت از جمله کویل و ورق ( پلیت( نورد گرم، استفاده می شود.
اسلب ها همواره به صورت صفحات مستطیلی هستند و معمولا دارای ضخامت ۱۶ سانتی متر به بالا هستند. اسلب در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.
مشابه با بیلت، بر روی اسلب فرایندهای شکل دهی صورت می گیرد اما شکل مستطیلی آن همیشه حفظ می شود. اسلب ها معمولا پس از فرایندهای شکل دهی به صورت ورق درمی آیند. اغلب اسلب ها از جنس فولاد کربنی است اما اسلب های از جنس فولاد زنگ نزن نیز یافت می شود.
ترکیب شیمیایی اسلب ها متفاوت است اما بیشتر آن ها متشکل از آهن، کروم، مس، منگنز، مولیبدن، نیکل و سیلیسیوم هستند. اسلب ها با کدهای استاندارد شناسایی می شوند که معمولا به اسلب ضمیمه می شود.
کدی که ضمیمه اسلب می شود شامل موارد زیر است:
شماره ذوب: این شماره روی اسلب حکاکی می شود؛
کد رنگ: این نشان دهنده کلاس یا درجه ی آن است.
تمام اسلب ها باید عاری از ترک، جوش، پوسته، حفره انقباضی و دیگر عیوب سطحی و داخلی که منجر به افت کیفیت محصول نهایی می شود، باشد.

خدمات ریخته گری اسلب

خدمات ریخته گری اسلب

عملیات ریخته گری آلومینیوم تولید شده در سالن احیاء و تبدیل آن به شمش ، اسلب و بیلت آلومینیوم/آلیاژ آلومینیوم در کارگاه های ریخته گری انجام می شوند. توسط چند کوره نگه دارنده و دو خط ریخته گری نیمه پیوسته با خنک سازی مستقیم، بیلت و اسلب آلیاژی تولید می شوند. با پایین رفتن پلتفرم نگهدارنده با سرعت یکنواخت و پاشش آب بصورت همزمان و انجماد پیوسته ، عملیات تولید بیلت و اسلب انجام می شوند. پس از اتمام ریخته گری و فرایند تولید، بیلت های آلیاژی جهت اصلاح ریز ساختار و همگن سازی ترکیب شیمیایی آن، به مدت زمان مشخصی در داخل کوره های همگن سازی با دمای معین قرار می گیرد. محصولات تولیدی پس از گذراندن تست های کنترل کیفیت، برش داده شده و بسته بندی می شوند و پس از برچسب زنی، به انبار منتقل می شوند.

کاوه ساخت ریخته گری اسلب

کاوه ساخت ریخته گری اسلب

اسلب مورد نیاز بازار این روزها توسط کارخانه های داخلی تولید می شود. امروزه تختال های تولید شده در داخل کشور از کیفیت مناسبی برخورد دار هستند و استاندارد های جهانی پیروی می کنند. به دلیل کیفیت خوب تختال ها این محصول به بسیاری از کشور های مخصوصا کشورهای آسیایی صادر می شود.
با وجود اینکه در اروپا کارخانه های زیادی به تولید این محصول می پردازند اما ایران صادرات اسلب به کشورهای اروپایی را نیز دارد که این خود گواه کیفیت خوب محصولات داخلی است. در سایت کاوه ساخت شما می توانید برای سفارش اسلب و دیگر قطعات صنعتی، اقدام نموده یا توسط شماره تماس های موجود در سایت کاوه ساخت با کارشناسان فنی تماس حاصل نمایید.