مدل سازی ریخته گری اصفهان


در بخش ریخته گری یکی از مبناهای مهم برای تولید محصولی خوب مدلسازی آن است. کیفیت مدل نقش بسیار مهمی را در کاهش قیمت های تولیدی دارد زیرا با انتخاب مدل مناسب و مدلسازی صحیح سرعت ریخته گری قطعه افزایش پیدا می کند. صنایع ریخته گری اصفهان با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزاتی کامل در مدل سازی قطعات صنعتی توانسته اند نیاز مشتری ها را رفع کنند. در واقع هر شرکت ریخته گری قادر به مدل سازی انواع قطعات آلومینیومی، آهنی، فومی و ... هستند، علاوه بر این با بهترین قالب سازی و مدل سازی که انجام می دهند راندمان تولید را افزایش و با کمترین قیمت محصول نهایی را تولید می کنند.
اهمیت بالای ریخته گری برای تولید قطعات صنعتی سبب شده مدل سازی و ساخت قالب های ریخته گری نیز حائز اهمیت باشند از این رو برای تولید محصول ریخته شده با کیفیت باید با استفاده از افراد متخصص و به کار گیری تجهیزات به روز اقدام به مدل سازی کرد.

فعالیت های عمده متخصصین مدل سازی ریخته گری اصفهان به شرح زیر است:

  1. ابتدا به وسیله نرم افزارهای تخصصی قطعه مورد نظر به صورت سه بعدی طراحی می شود.
  2. توسط برنامه مخصوص اسکنر و نرم افزارهایی مانند Geomagic طرح به صورت سه بعدی اسکن می شود.
  3. فایل سه بعدی قطعه را که در بخش بالا تهیه شده است را در برنامه هایی مانند catia solidWorks قرار می دهند.
  4. مدل ریخته گری با توجه به جنس آن در برنامه های کامپیوتری تهیه می شود.
  5. سپس نقشه دو بعدی قطعه و یا مدل G-Code برای ماشین های CNC تهیه می شود.
  6. قالب ریخته گری را با توجه به نوع قطعه و جنس سفارش می سازند.
  7. در پایان ریخته گری مطابق نوع جنس انجام می شود.

مدل سازی ریخته گری اصفهان 

مهم ترین نکته در مدل سازی ریخته گری طراحی مدلی است که با امکانات و شرایط قالب گیری ریخته گری کاملا هماهنگی داشته باشد. شرکت های مدل سازی ریخته گری اصفهان با توجه به سابقه بالایی که در تولید قطعات به روش ریخته گری دارند به تمامی نکات مهم در مدل سازی آگاه هستند و از نیازها، الزامات و محدودیت های مدل سازی و قالب گیری اطلاع دارند. مدل های ارائه شده باید توسط شرکت های ریخته گری قابل تولید و اجرا باشند. مدل سازی های اصفهان انواع قطعات را طراحی و تولید می کنند. جنس این مدل ها می تواند از چوب، آلومینیوم و ... باشد که به وسیله آن ها ساخت انواع قطعات ریخته شده آسان خواهد شد.
در واقع شکل دادن به مواد ریخته گری تنها با مدل امکان پذیر است که با توجه صنعتی شدن جهان اهمیت مدل ها دو چندان شده است. در اصفهان واحدهای مدل سازی مستقلی وجود دارد که جدا از ریخته گری انواع مدل سازی را با توجه به سفارش و نیاز مشتری انجام می دهند.

خدمات مدل سازی ریخته گری اصفهان

همانطور که در بالا گفته شد مدل سازی ریخته گری اهمیت بالایی دارد و توجه به آن می تواند به تولید محصول با کیفیت تر کمک کند. طراحی و مدل سازی ریخته گری یکی از قسمت های مهم و پرکاربرد در بخش صنعتی است. مدل ها از ابزارهای شکل دهنده هستند که محصول را به شکل مورد نظر تبدیل می کنند. برای ایجاد مدل فیزیکی باید در برنامه های مدل سازی سه بعدی مهارت کافی داشت و با کسب اطلاعات بیشتر مدل سازی مناسبی برای قطعه مورد نظر ایجاد کرد. خدمات مدل سازی ریخته گری در اصفهان با توجه به طراحی محصولات جدید و استانداردهای جهانی گستردگی بسیاری دارد. تولیدات داخلی نیازمند طراحی مناسب و قالب های استاندارد هستند که با پیشرفت های عظیمی که در زمینه نرم افزاری و ماشین افزاری به وجود آمده در کمترین زمان بهترین و پیچیده ترین قالب ها تولید می شوند. در کل شرکت های مدل سازی ریخته گری اصفهان تمام خدمات طراحی و ساخت قالب استاندارد را بر عهده دارند و آن ها را در انواع مختلفی طراحی و تولید می کنند.

خدمات مدل سازی ریخته گری اصفهان 

کاوه ساخت مدل سازی ریخته گری در اصفهان

گروه کاوه ساخت، یکی از برترین شرکت های ساخت قطعات صنعتی در اصفهان انواع مدل سازی ریخته گری را با بهترین متخصصین انجام می دهد. این شرکت با توجه به نیاز و سفارش مشتری طراحی بسیار مناسبی را برای محصول ایجاد می کند و بر اساس آن قالب را تولید می کند. همانطور که گفته شد مدل سازی و قالب گیری دارای اهمیت بالایی است و توجه به آن در نتیجه نهایی بسیار تاثیر گذار است از این رو انتخاب شرکتی معتبر و به نام مانند کاوه ساخت برای مدل سازی می تواند در تولید محصولی با کیفیت به مشتری ها کمک کند.