شارژ کپسول پودر و گاز در ایمن سازان سپهر

کپسول های آتش نشانی از وسایل ضروری مورد نیاز برای خاموش کردن آتش سوزی های کوچک هستند. بنابراین بررسی شارژ کپسول پودر و گاز برای اطمینان از عملکرد درست آن ها در مواقع اضطراری امری مهم است. به عنوان مثال گاز ایروسل یکی از موادی است که امروزه در ساخت سیستم های اطفا حریق به کار می رود. احتمال شما نیز شنیده اید که این تجهیزات گاهی اوقات به دلیل عدم نگهداری مناسب و شارژ نشدن به خوبی عمل نمی کنند. بنابراین شما باید عملکرد کپسول های اطفاء حریق را در دوره های مشخصی و معینی مورد ارزیابی قرار دهید، همچنین به یاد داشته باشید که هر یک از این تجهیزات دستگاه های شارژ مختلفی دارند که متصدی مربوطه کنترل آن ها را بر عهده دارند. در ضمن نحوه تست و بازدید هر کپسول نیز با توجه به انواع مختلف آن به روش های گوناگونی صورت می گیرد. قیمت پودر کپسول آتش نشانی و قیمت گاز کپسول آتش نشانی متناسب با وزن کپسول بسیار متغیر است. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی ایمن سازان سپهر نکاتی در خصوص شارژ کپسول های پودری مطرح شده است، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. شما مشتری گرامی می توانید برای دریافت خدمات شارژ کپسول آتش نشانی خود و استعلام از قیمت شارژ کپسول CO2 به سایت این مجموعه مراجعه کنید، همچنین این مرکز انواع مختلف تجهیزات خاموش کننده آتش را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد.کپسول های آتش نشانی از وسایل ضروری مورد نیاز برای خاموش کردن آتش سوزی های کوچک هستند. بنابراین بررسی شارژ کپسول پودر و گاز برای اطمینان از عملکرد درست آن ها در مواقع اضطراری امری مهم است. احتمال شما نیز شنیده اید که این تجهیزات گاهی اوقات به دلیل عدم نگهداری مناسب و شارژ نشدن به خوبی عمل نمی کنند. بنابراین شما باید عملکرد کپسول های اطفاء حریق را در دوره های مشخصی و معینی مورد ارزیابی قرار دهید، همچنین به یاد داشته باشید که هر یک از این تجهیزات دستگاه های شارژ مختلفی دارند که متصدی مربوطه کنترل آن ها را بر عهده دارند. در ضمن نحوه تست و بازدید هر کپسول نیز با توجه به انواع مختلف آن به روش های گوناگونی صورت می گیرد. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی ایمن سازان سپهر نکاتی در خصوص شارژ کپسول های پودری مطرح شده است، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. شما مشتری گرامی می توانید برای دریافت خدمات شارژ کپسول آتش نشانی و استعلام از قیمت مقرون به صرفه این شرکت و همچنین اطلاع از قیمت خاموش کننده آیروسل به سایت این مجموعه مراجعه کنید، همچنین این مرکز انواع مختلف تجهیزات خاموش کننده آتش را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد. کلیه فرایند شارژ توسط تیم ایمن سازان سپهر برای شما عزیزان به صورت عکس و فیلم ارسال می شود تا از لحظه به لحظه کار اطلاع داشته باشید.

شارژ کپسول پودر و گاز در ایمن سازان سپهر

زمان مناسب شارژ کپسول پودر و گاز

به یاد داشته باشید که پس از هر بار استفاده از کپسول آتش نشانی بلافاصله آن را شارژ کنید. گاهی اوقات پس از استفاده مقداری از ماده اطفاء حریق داخل محفظه باقی می ماند، اما باز هم برای اطمینان از آمادگی کامل کپسول برای استفاده مجدد باید آن را سرویس کنید. حتی تخلیه کم نیز باعث نشت و کاهش فشار خاموش کننده برای عملکرد صحیح می شود، همچنین به یاد داشته باشید که کپسول های پودر و گاز خود را به صورت دوره ای شارژ کنید. تجهیزات اطفاء حریق قابل حمل بر طبق استاندارد NFPA 10 و دستورالعمل های سازنده باید در زمان های مشخصی بررسی و شارژ مجدد شوند. برای مثال شارژ کپسول های شیمیایی که از فشار ذخیره شده استفاده می کنند، باید در ششمین و دوازدهمین سال از تاریخ ساخت آن ها صورت گیرد. در صورتی که دستگاه خاموش کننده شما در اثر آسیب یا عوامل محیطی با کاهش فشار روبرو شد، باید آن را برای بررسی داخلی یا شارژ مجدد به مراکز تعمیر معتبر بسپارید. به طور کلی مشاهده هر یک از نواقص زیر به معنی ضرورت بررسی یا شارژ دوباره کپسول آتش نشانی است:

  • مشاهده فشار پایین.
  • عدم امکان دیدن دستورالعمل های عملکرد کپسول.
  • شکستن یا آسیب دیدن مهر و موم های ایمنی محفظه.
  • صدمات فیزیکی کپسول.
  • نشت یا مسدود شدن نازل.

اگر با هر یک از موارد بالا مواجه شدید، بلافاصله از سرویس و شارژ دوباره کپسول آتش نشانی خود اطمینان حاصل کنید.

 زمان مناسب شارژ کپسول پودر و گاز

قیمت شارژ کپسول پودر و گاز

معمولا شارژ کپسول پودر و گاز به صورت سالانه یا هر 2 سال یکبار صورت می گیرد. زمان شارژ انواع دیگر تجهیزات آتش نشانی نیز بر حسب نوع آن ها تعیین می شود. لازم به ذکر است که باید برچسب تاریخ شارژ قبلی و بعدی را روی محفظه سیلندر قرار دهید. مصرف کننده با کمک این برچسب از زمان دقیق شارژ بعدی اطلاع پیدا می کند. هر چقدر اندازه مخزن بزرگتر باشد، قیمت شارژ کپسول اطفاء حریق نیز افزایش می یابد، همچنین هزینه شارژ این تجهیزات در بسیاری از شرکت ها یکسان است. در واقع قیمت پودر مورد استفاده، دستمزد تکنسین به همراه هزینه حمل و نقل به صورت یکجا از مشتری دریافت می شود. البته در برخی از شرکت ها مانند ایمن سازان سپهر در صورتی که نیازی به استفاده از پودر نباشد، هزینه آن از مشتری اخذ نمی گردد. این امر باعث کاهش قابل ملاحظه قیمت نهایی محصول برای مشتری خواهد شد.

قیمت پودر کپسول آتش نشانی و قیمت گاز کپسول آتش نشانی در جدول زیر ارایه شده است.

وزن کپسول

هزینه گاز و اجرت

هزینه پودر

جمع کل(ریال)

1 کیلویی

554400

254100

808500

2 کیلویی

660000

508200

1168200

3 کیلویی

871200

762300

1633500

4 کیلویی

1108800

1016400

2125200

6 کیلویی

1425600

1524600

2950200

12 کیلویی

1795200

3049200

4844400

25 کیلویی

3696000

6352500

10048500

50 کیلویی

6600000

12705000

19305000

100 کیلویی

9240000

25410000

34650000

250 کیلویی

14520000

63525000

78045000

شارژ کپسول آتش نشانی پودری

برای شارژ کپسول پودر و گاز خود به یک شرکت حفاظت در برابر آتش سوزی معتبر مانند ایمن سازان سپهر مراجعه کنید. ایمن سازان سپهر بهترین مرکز شارژ کپسول آتش نشانی کرج است که با داشتن افراد حرفه ای و ابزارآلات پیشرفته دانش و تجربه لازم برای انجام ایمن و صحیح این کار را دارد. نحوه شارژ کپسول آتش نشانی پودری به شرح زیر است:

  • متصدی در ابتدا فشار سیلندر را کاهش داده و تمام مواد باقیمانده داخل اطفاء کننده حریق را تخلیه می کند.
  • شیر تخلیه از سیلندر باز شده و پس از جداسازی به خوبی تمیز می شود.
  • تکنسین برای پیدا کردن علائم آسیب دیدگی احتمالی داخل و خارج سیلندر را به خوبی بررسی می کند.
  • شیر تخلیه پس از سر هم شدن مجددا روی سیلندر نصب می گردد.
  • سیلندر بر اساس دستورالعمل های شرکت سازنده دوباره با مواد اطفاء پر می شود. این مواد شامل دی اکسید کربن، مواد شیمیایی خشک، مواد شیمیایی مرطوب، آب و سایر ترکیبات است.
  • فشار کپسول تا زمانی که فشارسنج کامل نشان داده شود، مجددا تنظیم می گردد.
  • آزمایشات نشتی برای سنجش هرگونه مشکل احتمالی انجام می شود.
  • نازل یا شیلنگ تخلیه نیز دوباره نصب می گردد.
  • محفظه خاموش کننده آتش برای تایید وزن مجاز توزین می شود.
  • در انتها مهر و موم جدید روی کپسول نصب شده و برچسب شارژ جدید روی سیلندر متصل می شود.

 شارژ کپسول آتش نشانی پودری

نحوه بررسی فشارسنج کپسول آتش نشانی

بازرسی ماهانه میزان شارژ کپسول پودر و گاز باعث می شود که خود شما با حداقل آموزش بتوانید از عهده انجام آن برآیید. توجه داشته باشید که در حین این تست ها حتما گیج فشار یا فشارسنج کپسول اطفاء حریق را مورد بررسی قرار دهید. در این خصوص صفحه عقربه دار نزدیک دستگیره اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد. این اطلاعات شامل میزان شارژ بیشتر یا کمتر از حد مجاز یا میزان مناسب هستند. در واقع قرار گرفتن سوزن در سمت سبز به معنی شارژ کامل است. اگر سوزن به سمت رنگ قرمز متمایل باشد، یعنی کپسول به دلیل فشار بیشتر یا کمتر از حد ظرفیت نیاز به بررسی دارد. در نهایت به یاد داشته باشید که قیمت کپسول پودری هر چقدر هم که باشد، باید آن را پس از هر بار استفاده مجددا شارژ کنید. شما می توانید شارژ کپسول پودر و گاز خود را به ایمن سازان سپهر بسپارید. این مجموعه عرضه کننده بهترین محصولات اطفایی است. با محصولات ایمن سازان سپهر می توانید اطمینان و آرامش را در مقابله با حوادث ایمنی داشته باشید.