مقایسه درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم از دید اصفهان فلوت

در حال حاضر استفاده از درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم در صنعت ساختمان سازی، بسیار رایج است و البته هر یک از این محصولات، کاربردها و ویژگی‌های خاص خودشان را دارد. در این مقاله قرار است به مقایسه انواع درب و پنجره دو جداره UPVC و آلومینیوم بپردازیم تا اگر به دنبال تهیه چنین محصولاتی هستید، بتوانید برای انتخاب و خریدشان، راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید. درضمن برای تهیه انواع درب و پنجره، ما ساز و کار را به عنوان مجموعه‌ای حرفه‌ای و معتبر، پیشنهاد می‌دهیم.

انواع درب و پنجره دوجداره

این محصولات به لحاظ جنس در چهار دسته اصلی چوبی، آهنی، UPVC و آلومینیومی قرار می‌گیرند و از نظر نوع و مدل باز شدن به چند مدل اعم از تک حالته، دو حالته، لولایی، کشویی، فرانسوی، خلیجی، سایبانی و...، تقسیم بندی می‌شوند.

هر یک از انواع درب و پنجره‌های دوجداره، با توجه به نوع جنس و متریال پروفیل به کار رفته در آن، دارای مزیت‌ها و البته در بعضی موارد، معایبی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

انواع درب و پنجره دوجداره

درب و پنجره دو جداره UPVC

فریم یا به اصطلاح پروفیل این محصولات از مواد UPVC، ساخته و تولید می‌شوند. این ماده یک نوع پلاستیک قابل ارتجاع است که علاوه بر سبکی و انعطاف پذیری، داری ویژگی‌هایی است. مثلاً کاملا سالم و بهداشتی است. درب و پنجره‌های UPVC برای بدن انسان و محیط زیست، کاملاً بی‌ضرر و بی‌خطر هستند. طوری که ماده UPVC در صنایع پزشکی و دندانپرشکی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

این محصولات در برابر نفوذ آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند و در برابر آلودگی‌های صوتی و همچنین حرارت، به صورت عایق عمل می‌کنند. یعنی تا یک هشتم، آلودگی‌های صوتی را کمتر می‌کنند. همچنین به لحاظ وزن سبک بوده و به راحتی قابلیت حمل و نقل و جابه‌جایی دارند و نصب‌شان بسیار آسان است. این محصولات در برابر خوردگی‌ها، آتش سوزی و تغییرات جوی، مقاومت بالایی دارند. در نتیجه استحکام و عمر‌شان هم با دوام و طولانی است. این مدل درب و پنجره، رنگ‌ها و مدل‌های متنوع و همچنین کاربری‌های مختلف دارند. بنابراین علاوه بر ظاهر زیبا، نگهداری آن‌ها هم بسیار راحت است.

درب و پنجره دو جداره آلومینیومی

درب و پنجره آلومینیومی، خریداران بسیار زیادی دارد و با توجه به فن آوری‌های روز به کار رفته در ساخت و تولید این محصولات، بسیاری از طراحان و مهندسین از آن در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌کنند. از جمله مزیت‌های آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمتر دچار انقباض و انبساط می‌شوند. بنابراین بسیار مقاوم و بادوام هستند و به لحاظ اقتصادی هم مقرون به صرفه بوده و قیمت بسیار مناسبی دارند.
  • پروفیل‌های ساخته شده از آلومینیوم، با توجه به جنس فلزی آن‌ها، کاملاً با محیط زیست سازگاری داشته و همچنین قابلیت بازیافت دارند.
  • سبک و بادوام هستند. بنابراین به راحتی جابجا می‌شوند و نصب‌شان بسیار آسان است.
  • در برابر تغییرات آب و هوا، نور آفتاب و سر و صدا، خاصیت عایق دارد و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.
  • یکی از مزیت‌های برجسته پروفیل‌های آلومینیومی، قابلیت رنگ آمیزی و انعطاف پذیری آن‌ها در طراحی انواع درب و پنجره دوجداره و در ابعاد کوچک و بزرگ است.
  • به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، نیاز به تعمیرات زیادی نداشته و نگهداری از آن، به‌راحتی امکان‌پذیر است.

 درب و پنجره دو جداره UPVC

مقایسه درب و پنجره دو جداره UPVC و آلومینیوم

به طور کلی برای انتخاب و خرید درب و پنجره دوجداره مناسب با پروژه خود، بهتر است که نکاتی را بدانید. مثلاً این‌که درب و پنجره دوجداره آلومینیومی، کاربردهای زیادی دارد و در مقایسه با سایر محصولات مشابه، مستحکم و بادوام است و قیمت بسیار مناسبی دارد. از سویی دیگر، پروفیل‌های UPVC به دلیل سبکی و انعطاف پذیری در طراحی و ساخت مدل‌های متنوع، ظاهر و نمای شیکی به ساختمان می‌بخشند. قیمت درب و پنجره ای upvc با توجه به کاربرد و نوع پروژه ساخت و ساز، کمی متفاوت است و با هر ابعاد و اندازه‌ای هم، می‌توان انواع آن را تولید کرد.

درب و پنجره دوجداره UPVC  و آلومینیومی، نسبت به انواع چوبی و آهنی، پرکاربردتر و پرمصرف‌تر هستند. چون مزیت‌های آن‌ها بیشتر هستند و قیمت مناسب‌تری دارند. برای تهیه بهترین مدل‌های درب و پنجره، کافی است به وبسایت شیشه تایم  مراجعه کنید؛ گروه صنعتی اصفهان فلوت با بهره‌مندی از دانش روز در زمینه صنعت شیشه و آلومینیوم و بکارگیری ماشین آلات پیشرفته، تنها واحد تولید مستقل درب و پنجره در کشور است که همه مراحل از مشاوره کامل موقعیت مکانی پروژه، تولید شیشه دوجداره  و یا چند جداره، ساخت درب و پنجره تا نماهای ساختمانی و سقف‌های شیشه‌ای را در مجموعه تخصصی خود انجام می‌دهد.