خدمات سخت کاری القایی

عملیات گرمایش فلزات بخشی از فرایندهای متالوژی است که در صنایع مختلف اهمیت ویژه ای دارد. سخت کاری القایی روشی است که از آن برای سخت کردن سطح فلزاتی با کربن متوسط استفاده می شود. در این روش از عملیات حرارتی القایی استفاده می شود. سخت کاری القایی باعث می شود تا قطعات فلزی به شرایط فیزیکی و عملکردی قابل قبولی برسند. با ما همراه باشید تا ببینیم عملیات حرارتی القایی چیست و در چه مواردی به کار می آید. ساخت قطعات فلزی با کیفیت و استاندارد را باید تنها به دست گروه حرفه ای کاوه ساخت سپرد.

خدمات سخت کاری القایی

سخت کاری القایی که به آن اینداکشن هم می گویند، فرایندی است که در آن فلزات رسانا را در میدان مغناطیسی بزرگی قرار می دهند تا به واسطه آن سختی مورد نظر را به دست آورد. اما چطور می شود با ایجاد یک میدان مغناطیسی به فلزات سختی داد؟
میدان مغناطیسی جریان الکتریکی موقتی را فلز ایجاد می کند. این جریان باعث می شود تا فلز گرم شود اما این گرمایی نیست که به عمق فلز نفوذ کند؛ بلکه گرمایی سطحی و قابل کنترل است که تا عمق کمی نفوذ می کند. بعد از آن فلز گرم شده بلافاصله در مخزن خنک کننده قرار می گیرد و دمای آن پایین می آید. این تغییر دمای ناگهانی باعث می شود تا در لایه بیرونی قطعه، کریستال هایی شکل بگیرند. با این وجود هسته مرکزی فلز بدون تغییر و به همان شکل ابتدایی باقی می مانند. حال با ماده ای سروکار داریم که طبیعتی دوگانه دارد و همین کلید اصلی سخت کاری القایی به حساب می آید.

قطعات فلزی معمولی مقاومت چندانی دربرابر ضربه و فشار ندارند و در اثر کوچک ترین ضربه ها می شکنند. این قطعات حتی تغییرات دمایی جزئی را هم نمی توانند تحمل کنند و لذا در اثر یک سرد وگرم شدن ساده احتمال دارد ترک بردارند یا حتی بشکنند. عملیات سخت کاری القایی باعث می شود تا سطح قطعه فلزی مقاومت بسیار خوبی را به دست آورد و دربرابر فشارهای مکانیکی و عوامل محیطی مقاوم شود.
کریستال هایی که در مرحله سخت کاری به وجود می آیند، نقشی تعیین کننده در کیفیت نهایی قطعه دارند. نوع، اندازه و یکسان بودن شکل کریستال ها تعیین می کند که کیفیت قطعه خوب است یا بد. گروه تولیدی-صنعتی کاوه ساخت با انجام خدمات سخت کاری القایی بر اساس به روز ترین استانداردهای دنیا در خدمت شماست تا قطعاتی محکم و بادوام داشته باشید و چرخ های صنعت خود را با قدر بگردانید.

خدمات سخت کاری القایی 

کاوه ساخت خدمات سخت کاری القایی

سخت کاری القایی در سال های اخیر بیش از پیش موردتوجه قرار گرفته است. دلیل محبوبیت این روش آلودگی کم، سرعت سخت کاری بسیار بالا، کنترل عمق نفوذ گرما و موارد بسیار دیگری است که این روش را از روش هایی مانند حمام نمک، نیتراسیون و ... متمایز می کند.

خدمات سخت کاری القایی توسط گروه کاوه ساخت در چند زیرگروه طبقه بندی می شوند:

  • سخت کاری القایی سطحی
  • سخت کاری القایی عمقی
  • تمپرینگ
  • آنیلینگ

کاوه ساخت خدمات سخت کاری القایی 

کاوه ساخت با استفاده از پیشرفته ترین کوره های عملیات حرارتی القایی کیفیت قطعات تولید شده را برای شما تضمین می کند. پشتوانه ما تیم متخصصان حرفه ای و کارشناسانی است که سالها تجربه و تخصص خود را در اختیار ما گذاشته اند تا بتوانیم خدماتی شایسته را به شما ارائه کنیم. قطعات تولید شده توسط کاوه ساخت هیچ گونه اعوجاجی در ساختار خود ندارند و همین نکته گویای تبحر متخصصان ما در انجام عملیات سخت کاری القایی است.
برای ثبت سفارش قطعات تولید شده با روش سختکاری القایی با متخصصان ما در گروه کاوه ساخت تماس بگیرید. شما همچنین می توانید سوالات خود را در رابطه با عملیات حرارتی القایی و سایر مسائل مرتبط با حوزه آهنگری از ما بپرسید. کارشناسان ما آماده اند تا در هر ساعتی از روز پاسخگوی سوالات شما باشند.

سوالات متداول عملیات حرارتی القایی

عملیات حرارتی القایی چیست و چگونه است؟
عملیات گرمایش فلزات بخشی از فرایندهای متالورژی است که در صنایع مختلف اهمیت ویژه ای دارد. سختکاری القایی روشی است که از آن برای سخت کردن سطح فلزاتی با کربن متوسط استفاده می شود. در این روش از عملیات حرارتی القایی استفاده می شود.
به چه دلیل سخت کاری القایی و حرارت القایی اخیرا محبوب شده اند؟
سخت کاری القایی در سال های اخیر بیش از پیش موردتوجه قرار گرفته است. دلیل محبوبیت این روش آلودگی کم، سرعت سخت کاری بسیار بالا، کنترل عمق نفوذ گرما و موارد بسیار دیگری است که این روش را از روش هایی مانند حمام نمک، نیتراسیون و ... متمایز می کند.