طراحی و ساخت قطعات فلزی-طراحی

طراحی و ساخت قطعات فلزی یا ساخت قطعات صنعتی شامل فرایند هایی از جمله برش، شکل دهی، جوش و … است. این فرایند ها باعث تبدیل شدن متریال خام به قطعه نهایی می شود. روش های بسیار متنوعی برای ساخت قطعات فلزی وجود دارند که نحوه انتخاب روش اجرای فرایند های مورد نیاز، به متریال اولیه و قطعه نهایی مورد نظر بستگی خواهند داشت. روش های ساخت قطعات در کاوه ساخت هم برای قطعات سفارشی و نو و هم قطعات اصلاحی معیوب و کارکرده موضوعیت دارند.
تعمیر قطعات صنعتی، اصلاح و تکمیل قطعات استوک یا معیوب نیز با روش های مختلف ساخت که البته با دانش لازم توسط متخخصان و مهندسان کاوه ساخت انجام می شوند، موجب بازیابی مجدد بسیاری از قطعات صنعتی خواهد شد. بیشتر محصولات ساخته شده از جنس فلز از طیف وسیعی از فلزات متداول و آلیاژهای آنها ساخته می شوند. برخی از محبوب ترین انواع فلزات موجود برای ساخت قطعات صنعتی سفارشی شامل آلومینیوم، برنج، مس، طلا، آهن، نیکل، نقره، منیزیم، قلع، تیتانیوم و گریدهای مختلف فلزات دیگر است.
سازندگان اغلب برای ایجاد محصول جدید از قطعات فلزی مانند ورق، شافت های فلزی توپر، پروفیل های مختلف فلزات و مفتول های فلزی شروع می کنند. به شکل مرسوم فرایند ساخت و تولید قطعات صنعتی توسط تولیدکنندگان صنعتی، پیمانکاران و فروشندگان به صورت چرخه همکاری تا مشتریان ادامه پیدا می کند.
اصولا قطعات براساس نقشه های طراحی شده بر اساس مشخصات هندسی، پارامترهای مهم متریال و فرایند ساخته و تولید می شوند. در طی فرایند ساخت قطعات ممکن است چندین فرایند به کار رود. دانش مهندسی برای طراحی ترتیب و توالی و کیفیت انجام هر یک از این فرایندها در محصول نهایی به شدت تاثیرگذار خواهد بود. در این نقشه ها حتی کیفیت صافی سطوح، تلرانس های هندسی و ابعادی، انطباق های مونتاژی، فرایندهای پوشش دهی و … ذکر می شوند.

طراحی و ساخت قطعات صنعتی

طراحی و ساخت قطعات صنعتی

صنعت امروز کشور بیشتر از هر زمانی نیازمند ساخت و تولید قطعات فلزی مختلف است. صنایع مختلف با توجه به تفاوت کاربردی در اجرا درخواست های متفاوت با رویه های ساده و پیچیده را دارند، در این بین برای خودکفایی در انجام امور و جلوگیری بروز هر مشکلی، شرکت کاوه ساخت بر آن شد تا پروسه های ساخت و تولید قطعات جدید و مورد نیاز را با انجام کارشناسی و بررسی های دقیق توسط مهندسان خود، صورت دهد.
این موضوع شاید در سال های قبل کمتر مورد توجه قرار می گرفت ولی نوسانات قیمت ارز و پیچیدگی وضعیت واردات قطعات موجب شد تا صنعت کشورمان بیش از پیش به سمت تولید داخلی قدم بردارد. در پروسه تولید قطعات جدید توجه به حساسیت های موجود و تداخل های فرایندی بسیار حائز اهمیت است. انتخاب فرایند یا فرایندهای مناسب جهت ساخت قطعات صنعتی موارد مختلفی همچون جنس متریال قطعه، پارامترهای تاثیرگذار در محصول نهایی مثل تلرانس ها و حساسیت های مونتاژی احتمالی و … بستگی خواهند داشت.
برای طراحی و ساخت قطعات صنعتی از فرایندهای مختلفی از قبیل ریخته گری (Casting)، برشکاری (Cutting) ، کشش (Drawing)، خمکاری (Folding)، فورجینگ (Forging) ، اکستروژن (Extrusion)، ماشین کاری (Machining)، سوراخ کاری و پانچ (Punching) ، جوشکاری (Welding)، پرس کاری (Stamping)و ... است. تمامی این فرایندها توسط نیروهای ماهر در کاوه ساخت انجام می شود.

سفارش طراحی قطعات صنعتی

سفارش طراحی قطعات صنعتی

مراحل طراحی و ساخت یک قطعه فلزی می تواند بسیار پیچیده تر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد. در کاوه ساخت از روش های متعددی برای ساخت قالب استفاده می شود. برای سفارش قطعات صنعتی نه تنها در قدیم که تا همین یکی دو سال گذشته، فرد باید به کارگاه ها و بازارها سر می زد تا قطعه مورد نظر خود را پیدا کند. کاوه ساخت کار را برای هر قشری راحت کرده است. در سایت کاوه ساخت شما می توانید برای طراحی و سفارش قطعات صنعتی خود، اقدام کنید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی و آگاهی و اطلاع دقیق از قیمت ها می توانید با کارشناسان فنی کاوه ساخت تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما بصورت رایگان شما را راهنمایی خواهند کرد.

سوالات متداول ساخت قطعات فلزی

فرآیند ساخت قطعات فلزی چیست؟
طراحی و ساخت قطعات فلزی یا ساخت قطعات صنعتی شامل فرایند هایی از جمله برش، شکل دهی، جوش و … است. این فرایند ها باعث تبدیل شدن متریال خام به قطعه نهایی می شود.
ساخت قطعات فلزی به وسیله چه فلزهایی انجام می شود؟
برخی از محبوب ترین انواع فلزات موجود برای ساخت قطعات صنعتی سفارشی شامل آلومینیوم، برنج، مس، طلا، آهن، نیکل، نقره، منیزیم، قلع، تیتانیوم و گریدهای مختلف فلزات دیگر است.