ریخته گری شمش فولاد

به اطراف خود نگاه کنید. خودرو، ساختمان، وسایل برقی، انواع ابزارآلات و به طور کلی هر چیزی که در اطراف شما موجود است و از یک فلز خاص تولید شده، در ابتدا به روش های مدرن، ریخته گری شده اند. حالا باید گریزی به تولید قطعه و ریخته گری فولاد و روش های آن بزنیم و به عمق بزرگی این ماجرا پی ببریم. روش های ریخته گری از حدود 150 سال پیش ابداع شدند و طی پیشرفت صنعت با اضافه شدن ترفندهای دانش شیمی و فیزیک به فرایند ریخته گری، این صنعت به طور چشمگیری توسعه یافت و به جایگاهی رسید که اکنون شاهد آن هستیم. فرایند ریخته گری شمش فولاد به این صورت آغاز می گردد که فولاد درون کوره ذوب و سپس روی غلتک های مخصوص به سمت قالب ها روانه می شود. از بزرگ ترین ویژگی فرایند ریخته گری آن است که می توان با اضافه کردن مواد شیمیایی متفاوت به فولاد مذاب، خاصیت فیزیکی فولاد را آن طور که نیاز است تغییر داد. توجه شما را به بدنه فولادی خودرو و هواپیما جلب می کنیم؛ همانطور که فاصله آن ها از هم بسیار زیاد است، نوع فولاد به کار رفته در آن ها نیز از زمین تا آسمان متفاوت است. فولاد هواپیما در برابر حرارت و اصطکاک با هوا بسیار مقاوم است و به هیچ وجه واکنش نشان نمی دهد. اما بدنه خودرو با یک ضربه کوچک دچار فرورفتگی می شود. به همین جهت دوباره یادآوری می کنیم که فرایند های ریخته گری در صنعت های گوناگون بسیار کارآمد معرفی شده اند. حال که با ریخته گری آشنا شده اید، پیشنهاد می شود که در ادامه این مقاله از کاوه ساخت با کارخانه ریخته گری شمش فولاد همراه باشید. قیمت ریخته گری فولاد در سایت کاوه ساخت بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

ریخته گری شمش فولاد

کارخانه ریخته گری شمش فولاد

حتما متوجه شده اید که ریخته گری شمش فولاد به ابزار و دستگاه های بسیار پیشرفته نیازمند است و هر کارخانه توانایی به انجام رساندن این فرایند را ندارد. به همین سبب شما را با فضای یک کارخانه ریخته گری شمش فولاد آشنا می کنیم. وارد کارخانه که می شوید، هوای گرم و فولادی توجه شما را جلب می کند. می بینید که در هر طرف یک دستگاه در حال فعالیت است و برای هدف، تولید قطعات به روش ریخته گری، تلاش می کنند. شمش فولاد از یک طرف وارد و می بینید که قطعه مورد نظر از قالب خاص خود خارج می شود. همانطور که در ابتدا اشاره شد، موادی به فولاد ذوب شده اضافه می شود که مقاومت سطحی فولاد را افزایش دهند. علاوه بر این مورد، مقاومت در برابر خوردگی و ساییدگی، افزایش توانایی شکل پذیری و جوشکاری به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. آیا با این توصیفی که از این فرایند داشتیم، به صنعت و ریخته گری شمش فولاد ایمان نمی آورید؟ کارخانه های ریخته گری شمش فولاد ابتدا از اروپا فعالیت خود را شروع کردند و سپس طی سال های اخیر، با مدرن شدن صنعت ایران، ریخته گری جزء فرایندهای حیاتی محسوب شد. حال قصد داریم که یکی از بزرگ ترین کارخانه های تازه نفس و پیشرو در فرایند ریخته گری شمش فولاد را به شما معرفی کنیم. یکی از برترین مجموعه های ریخته گری فولاد در اصفهان، مجموعه کاوه ساخت است.

 کارخانه ریخته گری شمش فولاد

کاوه ساخت: ریخته گری شمش فولاد

صنایع ایران در زمینه های متفاوت به صورت حرفه ای فعالیت می کند و این را حساب کنید که اگر فرایند های حیاتی مانند ریخته گری شمش فولاد در دسترس نبود، آینده این صنعت چه می شد! مجموعه بزرگ تولیدی کاوه ساخت را به شما معرفی می کنم که با تجربه فراوان و متخصصان کار آزموده، در تلاش است که روش های نوینی به این فرایند ارائه بدهد. به همین جهت این گروه صنعتی با عرضه خدمات گوناگون از قبیل ریخته گری، تراشکاری قطعات فلزی، طراحی و ... خدمت گزار مخاطبان خود در داخل و خارج از ایران است. کاوه ساخت با هدف ارائه روش های نوین صنعتی و معرفی خود به جامعه هدف، توانسته است که بالاترین رتبه را میان رقبا دریافت کند و در مسیری قدم بردارد که حسرت بسیاری از تولیدکنندگان است. با این مجموعه عظیم همراه باشید و سفارش های خود را به دست یک تیم حرفه ای بسپارید. فراموش نشود که کاوه ساخت همواره همیار شما عزیزان خواهد بود.