ریخته گری چدن ضد سایش

ریخته گری فلزات از متداول ترین روش ها برای ساخت قطعات فلزی است. در حال حاضر از روش ریخته گری برای ساخت قطعات فولادی و چدنی که ضد سایش هستند استفاده می شود. این فلزات به دلیل استحکام و ویژگی های ساختاری که دارند می توانند برای استفاده در تجهیزات و ماشین آلات صنعتی مورد استفاده قرار گیرند.
چدن یکی از فلزاتی است که دارای موارد استفاده بالاست و در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. افزودن آلیاژ هایی به این فلز باعث می شود که خاصیت ضد سایش بودن آن تا حد زیادی بالا رود و بتوان از آن در ساخت قطعاتی که به این ویژگی نیاز دارند، استفاده کرد.
چدن در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار میگیرد. نوع معمولی چدن دارای پایداری کمتری است به همین دلیل در صنایعی که به چدن با پایداری بالا و ضد سایش نیاز است از روش ریخته گری فولاد و چدن برای ساخت قطعات استفاده می شود.
چدن مورد استفاده در ریخته گری به دو گروه آلیاژی تقسیم می شود. نوع معمولی آن برای مقاصد عمومی استفاده شده و نوع دیگر آلیاژ هایی هستند که با مقاصدی مانند ساخت چدن سفید و آلیاژی که در برابر سایش، خوردگی، فرسایش و حرارت مقاوم هستند، استفاده می شوند.

قطعات ریخته گری چدن ضد سایش 

قطعات ریخته گری چدن ضد سایش

از ریخته گری چدن ضد سایش می توان برای ساخت قطعاتی استفاده کرد که نیاز به دوام و طول عمر بالایی دارند. این طول عمر با کیفیت و ریخته گری مناسب این قطعات حاصل می شود. قطعات ضد سایش به عنوان کالای واسطه برای استفاده در دیگر صنایع به کار می روند. ریخته گری قطعات چدنی خودرو با این روش به استحکام آن ها کمک شایانی می کند.
قطعاتی که با استفاده از ریخته گری ضد سایش ساخته می شوند اغلب در صنایع معدنی مانند سیمان، بتن، شیشه، مس و ... مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله کاربرد این قطعات می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود:

  • خرد کردن، له کردن، سورت و مواردی شبیه به آن ها
  • آسیاب کردن مواد به صورتی که به پودر و گرد تبدیل شوند.
  • الک کردن مواد برای تولید پودر با استفاده از مش یک دست

 قطعات ریخته گری چدن ضد سایش

اهمیت طرح ریخته گری قطعات ضد سایش

از آن جایی که مواد اولیه و واسطه برای استفاده در صنایع محتلف، قطعات صنعتی هستند، تولید قطعه یکی از مهم ترین طرح های صنعتی به شمار می رود.
قطعات چدنی تولید شده به روش ریخته گری برای ساخت تجهیزات، ماشین آلات و ادوات صنعتی به کار می رود. با این تفاسیر هر چه تولید قطعات ضد سایش با کیفیت بیشتری انجام شود، پیشرفت محسوسی را در صنایع ماشین سازی خواهیم داشت. قطعات طرح چدن ضد سایش برای استفاده در ماشین آلات صنعتی و معدنی بسیار رایج است و چندین گروه صنعتی در کشور به طراحی و ساخت این قطعات اقدام کرده اند.
مجموعه صنعتی کاوه ساخت با در دست داشتن تمامی تجهیزات و ابزارآلات لازم توانایی طراحی و ساخت انواع قطعات چدن ضد سایش به روش ریخته گری را دارد و خدمات ریخته گری چدن را به شما ارائه می کند. کیفیت و دقت ساخت از جمله مهم ترین ویژگی های ساخته شده توسط این گروه است.

اهمیت طرح ریخته گری قطعات ضد سایش 

تجهیزات لازم در ریخته گری قطعات ضد سایش چدنی

از آن جایی که پایه ریخته گری بر مبنای ذوب فلز اولیه، اضافه نمودن آلیاژ هایی لازم و انجماد آن هاست، از این رو برای طراحی و تولید قطعات ضد سایش به تجهیزات و ابزار به روز و کاربردی نیاز است. گروه صنعتی کاوه ساخت با دارا بودن جدیدترین تجهیزات لازم برای ساخت قطعات ضد سایش، پیشرو در این امر است. این تجهیزات عبارتند از:

  • کوره ذوب
  • دستگاه شات بلاست
  • ماشین فرز
  • دریل ستونی
  • تراش
  • قالب
  • و ...

شما عزیزان می توانید برای سفارش انجام ریخته گری قطعات چدنی خودرو با کارشناسان کاوه ساخت تماس بگیرید.

خدمات ریخته گری چدن ضد سایش 

خدمات ریخته گری چدن ضد سایش

با توجه به اهمیتی که قطعات ضد سایش چدنی در صنایع مادر کشور دارند، طراحی و ساخت این قطعات باید توسط تیم حرفه ای و مجموعه ای صنعتی مطرح و دارای استاندارد های لازم صورت بگیرد.
تمامی خدمات مربوط به ریخته گری قطعات ضد سایش چدنی در گروه صنعتی کاوه ساخت با کیفیت بالایی صورت می گیرد. خدمات ریخته گری ضد سایش در این مجموعه با توجه به نیاز بازار و توسط کارشناسان و متخصصان ارائه می شود. برای اطلاع از دیگر خدمات ریخته گری چدن در اصفهان و سایر شهرهای ایران می توانید به وب سایت رسمی کاوه ساخت مراجعه کنید.