ریخته گری فولاد و چدن

ریخته گری تکنولوژی شکل دهی فلزات از راه ذوب ماده تشکیل دهنده و قرار دادن آن در قالب و پس از آن سرد کردن متریال مذاب است که در نهایت مواد مذاب به شکل قالب شکل می گیرد و قطعه مورد نظر ساخته می شود. ریخته گری از قدیمی ترین شیوه های شکل دهی به فلزات است که سبقه تاریخی آن به 7000 سال پیش در بین النهرین باز می گردد. کوره هایی که به عنوان اولین تجهیزات ریخته گری مورد استفاده قرار می گرفت از جنس خاک رس بودند که لایه هایی از چوب و مس در آن ها به کار رفته بود. در بخش اعظمی از ساخته های دست بشر حداقل یک قطعه تولید شده با روش ریخته گری در اندازه های مختلف وجود دارد. در تولید قطعات فلزی زمانی از روش ریخته گری استفاده می شود که قطعه مورد نظر از لحاظ ظاهری دارای پیچیدگی هایی همچون توخالی بودن مقاطع یا داشتن حفره هایی با اشکال خاص یا سطوح نامنظم منحنی باشد. همچنین برای تولید قطعات بزرگ که امکان انجام عملیات ماشینکاری بر روی آن ها وجود ندارد، معمولا از روش ریخته گری برای ساخت قطعه استفاده می شود. معمولا برای ساخت قطعات با روش ریخته گری از یک الگو یا قالب یک یا چندبار مصرف استفاده می شود. جنس دیواره ها و قسمت های اصلی این قالب ها معمولا از چوب، فلز، پلاستیک و بخش های شکل دهنده حفره ها از جنس ماهیچه ریخته گری هستند. شما عزیزان می توانید برای سفارش انجام ریخته گری قطعات چدنی خودرو با کارشناسان کاوه ساخت تماس بگیرید.

ریخته گری چدن و فولاد

کاوه ساخت ریخته گری فولاد و چدن

کاوه ساخت یکی از ارائه دهندگان خدمات ریخته گری فولاد و چدن در کشور است که تمامی مراحل ریخته گری را توسط نیروهای کارآزموده و تحت نظارت متخصصان مجرب با کیفیت بالا و طبق استانداردهای روز دنیا به انجام می رساند شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت ریخته گری فولاد و چدن با کارشناسان کاوه ساخت تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید. ریخته گری در کاوه ساخت با توجه به نوع قالب مورد استفاده در تولید قطعه به دو گروه تقسیم می شود که عبارتند از:

  • ریخته گری با استفاده از قالب دائمی
  • ریخته گری با استفاده از قالب یکبار مصرف

ریخته گری برای تولید قطعات صنعتی با جنس فلز پایه مختلف، کاربرد دارد. ریخته گری فولاد و چدن از جمله زیرشاخه های صنعت ریخته گری است که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارد در ادامه به بررسی هر کدام از این روش های ریخته گری به طور جداگانه می پردازیم. با ما در این مقاله از کاوه ساخت تا انتهای مطلب همراه باشید. یکی از برترین مجموعه های ریخته گری فولاد در اصفهان، مجموعه کاوه ساخت است.

کاوه ساخت ریخته گری فولاد و چدن

ریخته گری فولاد

در این نوع از ریخته گری از گریدهای گوناگونی از فولاد استفاده می شود و هنگامی کاربرد دارد که استفاده از آهن در ریخته گری پاسخگوی مقاومت مورد نیاز قطعه نهایی در شرایط مورد نظر را نداشته باشد. محصولات فولادی ریخته گری شده بر اساس نوع فولاد بکار رفته در تولید سازه به دو دسته قطعات ریخته گری شده با فولاد آلیاژی و سازه های تولید شده با فولاد کربنی تقسیم می شوند. از سازه هایی که با ریخته گری فولاد تولید می شوند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قطعات ریل راه آهن
  • پره و بدنه پمپ
  • تجهیزات استخراج معادن
  • بلوک سیندر موتور
  • چرخ دنده ها
  • پرس آهنگری و ....

ریخته گری فولاد با توجه فاکتورهایی همچون: بالاتر بودن نقطه ذوب و میزان انقباض فولاد نسبت به آهن و پایین تر بودن خاصیت سیالی فولاد مذاب از ریخته گری قطعات آهنی دشوارتر می باشد. در طراحی و تولید قالب های ریخته گری فولاد باید نکات ذکر شده در بالا را نیز مورد توجه قرار داد زیرا در غیر اینصورت قطعات تولید شده کیفیت لازم را نخواهند داشت. شما عزیزان می توانید برای دریافت خدمات متنوع همچون ریخته گری شمش فولاد، ریخته گری فولاد منگنزی و ... با کارشناسان مجرب کاوه ساخت تماس بگیرید.

ریخته گری فولاد

ریخته گری چدن

چدن از پرکاربردترین آلیاژهای آهن در صنعت است که کاربردهای متفاوتی دارد از ویژگی های ریخته گری چدن می توان به قابلیت بالای شکل پذیری، مقاومت بالای قطعات تولید شده در برابر پوسیدگی و خوردگی، داشتن خاصیت ضد لرزش و همچنین قابلیت فوق العاده برای استفاده در قطعات متحرک را نام برد. از جمله مزایای ریخته گری چدن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • گستردگی کاربرد در صنایع گوناگون
  • عدم وجود محدودیت در شکل ظاهری، ابعاد و ضخامت قطعات تولید شده
  • مناسب بودن برای تولید قطعات با شکل ظاهری پیچیده
  • در دسترس بودن مواد اولیه به طور گسترده
  • کاهش هزینه های تولید قطعه با توجه به کاربرد بالا(قیمت ریخته گری چدن را در صفحه مربوطه مشاهده نمائید.)
  • امکان استفاده از ضایعات چدنی در فرایند تولید

ریخته گری قطعات چدنی با دو روش کلی انجام می شود که شامل ریخته گری با استفاده از قالب های ماسه ای و ریخته گری با قالب های فوم است.