قیمت ریخته گری فولاد

یکی از خدمات ارائه شده توسط گروه صنعتی کاوه ساخت ریخته گری فولاد است. ریخته گری فولاد توسط تیم تخصصی و مجرب و تحت نظارت مهندسان کاوه ساخت با بهترین کیفیت انجام می شود. در کاوه ساخت ریخته گری فولاد مطابق با استانداردهای روز دنیا و با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته انجام می شود. قیمت ریخته گری فولاد در کاوه ساخت با توجه به کیفیت قطعات تولید شده، بسیار مناسب است. برای استعلام قیمت ریخته گری فولاد با کارشناسان کاوه ساخت تماس بگیرید. کارشناسان ما پس از دریافت اطلاعات و جزئیات پروژه مد نظر شما، هزینه های ریخته گری قطعات فولادی را به شما اعلام می کنند. در ادامه این مطلب از سایت کاوه ساخت با ما همراه باشید تا اطلاعاتی درباره ریخته گری فولاد در اختیار شما قرار دهیم.

ریخته گری فولاد

ریخته گری فولاد

ریخته گری(foundry) به مجموعه کارهایی اطلاق می شود که برای شکل دهی به فولاد انجام می شود. در ریخته گری فولاد مذاب را به داخل قالب هایی با جنس های خاص می ریزند که پس از سرد شدن فولاد مذاب، قطعه ی فولادی مطابق قالب، شکل می گیرد و پس از خارج کردن قطعه از قالب می توان از آن استفاده کرد. پیشینه استفاده از روش ریخته گری به قرن ها پیش باز می گردد و از گذشته تا به امروز صنعتگران برای ساخت قطعات فولادی مختلف از این روش بهره برده اند. با استفاده از روش ریخته گری می توان قطعات فلزی با وزن چند گرم تا چندین تن را تولید کرد. از ریخته گری در بسیاری از صنایع به عنوان یکی از بهترین روش های تولید قطعه استفاده می شود و به همین دلیل ریخته گری در صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ریخته گری بر روی انواع فولاد انجام می شود و به دلیل مقاومت بالای این ماده در برابر ضربه، سایش، اصطکاک، خوردگی و تنش های گوناگون کاربرد آن روز به روز در حال افزایش است، موارد ذکر شده از مزیت های استفاده از روش ریخته گری است. البته لازم به ذکر است دقت قطعاتی که با روش ریخته گری تولید می شوند، پایین است و باید قطعات را پس از خارج کردن از داخل قالب با استفاده از عملیات ماشینکاری برای استفاده، آماده نمود. ماشینکاری قطعات فولادی با درصد پایین کربن در ساختار آن، کیفیت مطلوب تری نسبت به فولاد با درصد بالای کربن دارد.
به دلیل استحکام بالای قطعات فولادی ساخته شده به روش ریخته گری از این سازه ها در مواردی استفاده می شود که مقاومت قطعه در مقابل تنش های مختلف اهمیت بالایی داشته باشد به عنوان مثال برای ساخت انواع چرخ دنده، توربین های شارژر، توربین های هیدروالکتریکی، تجهیزات حفاری معدن، سیلندرهای موتور، تجهیزات دریایی، ریل راه آهن، پره های انواع پمپ و مواردی از این قبیل از روش ریخته گری فولاد استفاده می شود.
در ریخته گری فولاد از گرید های مختلفی از فولاد استفاده می شود و هنگامی کاربرد دارد که آهن قادر به تحمل میزان تنش مورد انتظار برای قطعه مورد نظر را نداشته باشد. قطعات فولادی تولید شده با روش ریخته گری به دو گروه قطعات فولادی کربنی و قطعات فولادی آلیاژی تقسیم می شوند که فولاد آلیاژی خود به فولاد پر آلیاژ (میزان آلیاژهای افزوده شده به ساختار فولاد بیش از 8% است) و فولاد کم آلیاژ (میزان آلیاژهای افزوده شده به ساختار فولاد کمتر از 8% است) دسته بندی می گردد. شما عزیزان می توانید برای دریافت خدمات متنوع همچون ریخته گری شمش فولاد، ریخته گری فولاد منگنزی و ... با کارشناسان مجرب کاوه ساخت تماس بگیرید.

 ریخته گری فولاد

مراحل ریخته‌گری فولاد

برای ریخته گری قطعات فولادی مراحل مختلفی را باید طی نمود، این مراحل عبارتند از:

  • تولید و آماده سازی قالب
  • ذوب فولاد در کوره
  • انتقال فولاد مذاب به داخل قالب
  • انجام فرایند سرد کردن فولاد مذاب
  • خارج نمودن قطعه از داخل قالب
  • کنترل کیفی قطعه تولید شده و بررسی آن

در ایران معمولا برای تولید قطعات ریخته گری فولادی از کوره های قوسی استفاده می شود. دلیل این کار را می توان کاربرد این نوع از کوره برای ذوب فولادهای آلیاژی و کربنی دانست. کوره های قوسی از دو قسمت اصلی بدنه فولادی با پوشش فولاد نسوز و درپوش تشکیل شده است. شکل ظاهری این کورها کروی است و سقف و بدنه آن با استفاده از مواد نسوز کاور شده است.

سوالات متداول قیمت ریخته گری فولاد

قیمت ریخته گری فولاد در کاوه ساخت چقدر است؟
ریخته گری فولاد توسط تیم تخصصی و مجرب و تحت نظارت مهندسان کاوه ساخت با بهترین کیفیت انجام می شود. برای استعلام قیمت ریخته گری فولاد با کارشناسان کاوه ساخت تماس بگیرید.
مراحل ریخته‌گری فولاد چیست؟
تولید و آماده سازی قالب، ذوب فولاد در کوره، انتقال فولاد مذاب به داخل قالب، انجام فرایند سرد کردن فولاد مذاب، خارج نمودن قطعه از داخل قالب و کنترل کیفی قطعه تولید شده و بررسی آن.