ریخته گری آهن

ریخته گری آهن از مهم ترین روش هایی است که با استفاده از آن محصولات جدید و با ماهیت فلز مادر به تولید می رسند. در واقع در این فرآیند آهن ذوب و در قالب هایی ریخته می شود پس از آن قالب ها انجماد می یابند و محصولات جدید از آن ها خارج می شوند. محصول جدید در واقع یک محصول ریخته گری محسوب می شود. ریخته گری با استفاده از برخی از فلزات مانند آهن و فولاد و حتی برخی مصالح مانند سیمان یا پلاستیک قابل انجام است. ریخته گری و استفاده از آن دارای سابقه طولانی است و از دیرباز برای تولید قطعات مورد نظر استفاده شده است.
با ما در این مطلب از کاوه ساخت همراه باشید تا این فن مهم و حیاتی در صنایع را بررسی کنیم. ساخت قطعات فلزی با کیفیت و استاندارد را باید تنها به دست گروه حرفه ای کاوه ساخت سپرد.

ریخته گری آهن 

توضیحی مختصر درباره ریخته گری آهن

در ریخته گری آهن، این فلز یا برخی از آلیاژ های این فلز با استفاده از روش ذوب کردن، شکل داده می شوند. در انجام فرآیند ریخته گری علاوه بر مواد اولیه به تجهیزات و ابزار های مخصوص به این کار نیاز است. در ریخته گری آهن می توان به محصولات جدیدی از آهن دست پیدا کرد. ریخته گری به چندین روش قابل انجام است و هر کدام از آن ها برای بدست آوردن ماده جدیدی به کار گرفته می شود.

ریخته گری آهن به شکل ها و روش های متفاوتی انجام می شود:

ریخته گری دقیق
از این روش برای تولید عمده قطعات مورد نظر استفاده می شود. فرآیند انجام ریخته گری دقیق یا ظریف، این است که آهن تا زمانی ذوب می شود که شکلی مانند موم داشته باشد. پس از آن در قالب ریخته می شود و پس از سرد شدن از قالب جدا می شود.

ریخته گری پوسته ای
ریخته گری پوسته ای نسبت به سایر روش ها دارای هزینه کمتری است و به همین دلیل یکی از به صرفه ترین روش ها برای تولیدمحصول مورد نظر است. مزیت این نوع روش این است که در آن از قالب های مصرفی استفاده می شود. در این روش سرعت تولید محصول بسیار بالاست.

ریخته گری گریز از مرکز
در ریخته گری آهن، زمانی از این روش استفاده می شود که به لوله های فلزی نیاز باشد. پایه کار در این روش قالبی است که قابلیت چرخیدن دارد. چرخش این قالب باعث می شود که مواد اولیه درون آن بهتر شکل داده شوند. از این روش برای ساخت پروفیل های لوله ای و گرد و حتی چند گوش استفاده می شود.

ریخته گری دایکاست
از بهترین روش های ریخته گری آهن می توان به روش دایاکاست اشاره کرد. در این روش فلز ذوب شده تحت فشار بسیار زیادی قرار می گیرد. فشار اعمال شده باعث از بین رفتن بخش های اضافی محصول نهایی می شود و در نتیجه محصول با کیفیت و فشردگی بیشتری حاصل می شود. مواد مصرفی در این نوع از ریخته گری می تواند آهن و انواع آلیاژ های آن باشد.

توضیحی مختصر درباره ریخته گری آهن 

خدمات ریخته گری آهن

ریخته گری آهن و دیگر فلزات مادر مانند فولاد نقش بسیار اساسی در صنعت و اقتصاد کشور ایفا می کند.

خدمات ریخته گری آهن در گروه صنعتی کاوه ساخت را می توان از با کیفیت ترین های خدمات مربوط به تولید قطعات فلزی در کشور دانست. انجام عملیات ریخته گری آهن با توجه به نیاز بازار و در بهترین شکل ممکن با کیفیت بسیار بالایی انجام می شود. تجهیزات و ابزار های صنعتی لازم برای انجام ریخته گری آهن در گروه صنعتی کاوه ساخت دارای استاندارد های لازم هستند که این موضوع مرغوبیت و کیفیت محصول نهایی را تضمین می کند.
با مراجعه به وبسایت کاوه ساخت می توانید از خدمات و دیگر محصولات این گروه اطلاعات دقیقی کسب کنید. خدمات مربوط به ریخته گری آهن در این گروه با توجه به نیاز مشتری ارائه داده می شود. قطعات آهنی با روش های نوین با توجه به نیاز مشتری توسط گروه صنعتی کاوه ساخت به تولید می رسد. در این روش طراحی و نقشه کشی و مدل سازی توسط کارشناسان و متخصصین مجرب انجام و در نهایت محصول مورد نظر با بهترین کیفیت ممکن تولید می شود. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید از کارشناسان فروش ما راهنمایی بگیرید.

 

کاوه ساخت کارخانه ریخته گری آهن

گروه صنعتی کاوه ساخت از مطرح ترین شرکت های تامین کننده قطعات آهنی و خدمات مربوط به آن هاست. در این گروه قطعات فلزی به روش های متنوعی تولید می شوند.
تامین قطعات مورد نیاز صنایع دیگر توسط گروه صنعتی کاوه ساخت در بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن قابل انجام است. عملیات حرارتی تحت نظارت کارشناسان و متخصصین و در کوره ذوب القایی انجام می گیرد و محصولات به دست آمده از ریخته گری در آزمایشگاه آنالیز ذوب و قطعات، کنترل کیفی می شوند.
برای ارتباط با گروه صنعتی کاوه ساخت با ما در تماس باشید.

سوالات متداول ریخته گری آهن

ریخته گری آهن چیست؟
ریخته گری آهن از مهم ترین روش هایی است که با استفاده از آن محصولات جدید و با ماهیت فلز مادر به تولید می رسند. در واقع در این فرآیند آهن ذوب و در قالب هایی ریخته می شود پس از آن قالب ها انجماد می یابند و محصولات جدید از آن ها خارج می شوند.
ریخته گری آهن چه روش هایی دارد؟
ریخته گری دقیق، ریخته گری پوسته ای، ریخته گری گریز از مرکز و ریخته گری دایکاست.