ریخته گری قطعات صنعتی

ریخته گری علمی است که با آن فلزات مختلف را شکل می دهند، این کار با ذوب کردن و ریختن مواد مذاب در قالب های نسوز، سپس عملیات انجماد و سرد شدن انجام می شود. به وسیله ریخته گری می توان انواع قطعات ماشین ها، دستگاه ها و ... را تولید کرد. بیش از پنجاه درصد قطعات ماشین آلات، دستگاه های صنعتی و ... از طریق ریخته گری تولید می شوند، این روش هزاران سال قدمت دارد که با به کار گیری علم و فناوری پیشرفت های عظیمی داشته داشته است. ریخته گری کاربرد بسیاری دارد و برای ساخت قطعات مورد نیاز صنایع پزشکی، صنایع خودرو، صنایع غذایی، فیکسچرهای عملیات حرارتی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. ریخته گری از رایج ترین روش ها برای ساخت قطعات صنعتی است در نتیجه از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع ساخت قطعات صنعتی در دو مرحله اصلی تولید قطعه و اجزا و مونتاژ و اسمبلی اجزا انجام می شود که مرحله دوم تولید قطعات صنعتی خود به سه مرحله شکل دهی قطعات، بهبود خواص قطعه و بهبود خواص سطح قطعه تقسیم می شود ( البته در ساخت برخی از قطعات صنعتی انجام مراحل دوم و سوم ضرورتی ندارد).

ریخته گری قطعات صنعتی دارای مزیت های زیر است:

  • این روش برای شکل های هندسی که بسیار پیچیده هستند مناسب است ( با ریخته گری می توان قطعات صنعتی که با روش های دیگر قابل ساخت نیستند را ساخت.)
  • خطای کار اندک است یعنی ابعاد قطعه صنعتی ساخته شده با قطعه مورد نظر بسیار به هم نزدیک هستند.
  • ریخته گری قطعات صنعتی ضایعات کمی را ایجاد می کند از این رو در مواد اولیه صرفه جویی می شود.
  • با ریخته گری می توان قطعات صنعتی را تولید کرد که داخل آن ها خالی است.
  • سرعت ساخت قطعات صنعتی با روش ریخته گری بسیار بیشتر است.( البته این مورد برای تمامی قطعات صادق نیست برای مثال در ساخت قطعات صنعتی بزرگ فرآیند ریخته گری ممکن است چند روز طول بکشد.)

خدمات ریخته گری قطعات صنعتی 

خدمات ریخته گری قطعات صنعتی

ریخته گری قطعات ریخته گری صنعتی بر اساس شرکت تولید کننده قطعه دارای خدماتی است. در واقع شرکت های ریخته گری قطعات صنعتی باید برای رفاه حال مشتری های خود خدماتی را برای آن ها در نظر بگیرند. این خدمات می تواند شامل مدل سازی بر اساس سفارش، قالب گیری و آنالیز قطعه با توجه به درخواست مشتری، تضمین کیفیت و ... باشد.
علاوه بر این شرکت های ریخته گری قطعات صنعتی باید بر اساس قطعه و نوع جنس آن خدماتی مانند ماشین کاری، تعمیر و ... را نیز به مشتری ها ارائه دهند. ارائه خدمات این ریخته گری ها باید بر اساس استانداردهای معتبر جهانی باشد. قطعات ریخته گری شده در این شرکت ها با نهایت کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.
برخی از قطعات صنعتی بدون نیاز به مدل قابل ریخته گری هستند و به صورت سری کاری انجام می شوند این قطعات باید با بیشترین کیفیت و کمترین خطا تولید شوند، قطعات صنعتی که به مدل و نقشه نیاز دارند باید با پیشرفته ترین نرم افزارها توسط افراد متخصص انجام شوند تا طرح مد نظر با طرح نهایی قطعه شباهت بیشتری با هم داشته باشند.

کاوه ساخت ریخته گری قطعات صنعتی 

کاوه ساخت ریخته گری قطعات صنعتی

برای پیشرفت یک صنعت باید قطعات صنعتی با کیفیتی تولید کرد. یکی از روش های تولید قطعات صنعتی همانطور که در بالا گفته شد ریخته گری است. ریخته گری روش گسترده ای است که باید توسط افراد ماهر و متخصص انجام شود. کاوه ساخت یکی از شرکت های معتبر و به نام است که انواع قطعات صنعتی را با روش های متفاوت ریخته گری تولید می کند. این شرکت با توجه به تجربه های بسیاری که در تولید قطعات صنعتی دارد توانسته جایگاه ویژه ای در صنعت برای خود پیدا کند. کاوه ساخت با پشتکار و تجربه بالا هر روزه قطعات ریخته شده با کیفیت و به روزی را توسط مهندسان و متخصصان تولید می کند. این شرکت با ارائه بهترین خدمات به مشتری ها توانسته محبوبیت ویژه ای پیدا کند. کاوه ساخت با اجرای هدف های بلند قصد دارد به پیشرفت صنعت داخلی ایران کمک کند. این مجموعه قطعات صنعتی را به بهترین نحو و بیشترین کیفیت با توجه به سفارشات مشتری ها تولید می کند. کاوه ساخت با تولید قطعات صنعتی ریخته شده و ارائه بهترین خدمات توانایی های خود را به اثبات رسانده است. کاوه ساخت هر گونه عملیات حرارتی القایی و فرایندهای سخت کاری القایی را انجام می دهد.