آهنگری حرفه ای

پیشه آهنگری از قدیم الایام یکی از پیشه های بسیار معروف و پرطرفدار بوده که افراد شاغل در این حرفه می‌ بایست از قوای بدنی بسیار بالایی نیز برخوردار می بودند. در واقع آهنگری یکی از حرفه های سخت است که کار با وسایل سنگین و تحمل گرمای زیاد را طلب می کند. امروزه نیز با وجود روش های ریخته گری و روش‌ های مدرن تولید قطعات؛ بازهم آهنگری جایگاه بسیار خاص و ویژه‌ ای دارد. زیرا برخی از قطعات خاص و منحصر به فردی که برای صنایع مختلف مورد نیاز هستند هنوز باید با روش آهنگری حرفه ای تولید شود.
این روش اگرچه دستخوش تغییرات زیادی شده است و ساخت قطعات را آسان تر نموده است، اما هنوز هم روش آهنگری از روش پیشین خود الهام گرفته است. ما در ادامه این مقاله در مورد آهنگری حرفه ای مدرن و قطعاتی که به وسیله این حرفه تولید می‌ شوند بیشتر توضیح خواهیم داد. قطعات تراشکاری فلزی یکی از خدمات ارائه شده توسط گروه تولیدی صنعتی کاوه ساخت است. 

آهنگری حرفه ای چیست

آهنگری حرفه ای چیست

آهنگری حرفه ای روشی است که مطابق با آن قطعات و وسایل فلزی لازم مطابق با روش آهنگری تولید می شوند. در این روش نیاز به ابزارهای خاص و مخصوص از جمله کوره آهنگری، چکش و سندان است‌. کوره آهنگری با سوخت های متفاوتی کار می‌ کند، که از جمله آن ها می‌ توان به زغال سنگ، چوب، کک و گاز معمولی اشاره کرد. اغلب موارد کسانی که تازه کار هستند و نیاز به تسلط بسیار بالا به کوره دارند کوره های با سوخت گاز را انتخاب می‌ کنند. اما آهنگران حرفه ای که به گرمای بالا نیاز دارند اغلب کوره های زغال سنگ و کک را برای آهنگری انتخاب می کنند.
نکته دیگری که در مورد آهنگری حرفه‌ ای باید به آن اشاره کرد تولید قطعات با روش های مختلف از جمله روش سرد، روش گرم و روش داغ است؛ که هر کدام از این روش ها بسته به نوع قطعه متفاوت هستند. به عنوان مثال روش سرد را می توان برای فلزات نرم‌ تر و منعطف‌ تر به کار برد. در صورتی که فلزات بسیار سخت همچون آهن و فولاد باید با روش داغ و ذوب شدن مورد چکش کاری و آهنگری قرار بگیرند. ریخته گری چدن خاکستری به وسیله دستگاه های پیشرفته ای در مجموعه کاوه ساخت انجام می شود.

آهنگری حرفه ای مدرن

آهنگری حرفه ای مدرن

آهنگری حرفه ای مدرن بر اساس فاکتورهای مختلف به شاخه های متفاوت تقسیم بندی می شود و با روش های متعددی انجام می پذیرد. به عنوان مثال روش های آهنگری با توجه به دقت در ابعاد، قطعات دمای ساخت آن ها، و نوع قالب می تواند متفاوت باشد. اغلب آهنگری حرفه ای مدرن بر اساس دقت ابعادی بالا یا به عبارتی آهنگری دقیق تنظیم شده است. به این صورت که قطعات تولید شده کاملا هم سایز و هم اندازه با نمونه مورد نظر هستند و هیچ نیازی به انجام ماشینکاری های اضافی بر روی آنها وجود ندارد. از طرفی وجود پلیسه و یا اضافه قطعات نیز در این نوع آهنگری دیده نمی شود. همچنین این نوع آهنگری خود به دو شاخه تقسیم بندی می شود که یکی تولید قطعات و دیگری اصلاح شکل آنها است.
به عنوان مثال تغییر سایز و اصلاح شکل قطعات تولید شده با استفاده از روش های مدرن و جدید در این شاخه جای می گیرد. در کنار آن تولید قطعات کاملا حرفه ای و دقیق که برای صنایع حساس مورد استفاده قرار می‌ گیرند نیز در شاخه آهنگری حرفه ای مدرن جای دارد.

آهنگری حرفه ای کاوه ساخت

آهنگری حرفه ای کاوه ساخت

کاوه ساخت به عنوان یک گروه تولیدی بسیار معتبر از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را در زمینه آهنگری و ریخته گری آغاز نموده است. ما به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان قطعات با روش های مختلف از جمله روش ریخته گری و آهنگری توانسته‌ ایم قطعات مورد نیاز برای صنایع مهم و حساس کشور را تامین نماییم‌. لذا شما مشتریان عزیز در صورتی که تمایل به سفارش قطعات مورد نظر خود دارید می توانید از طریق وب سایت تخصصی کاوه ساخت اقدام نموده و محصول مورد نظر خود را مطابق با سفارش و حجم دلخواه خود در کوتاه ترین زمان ممکن با مناسب ترین قیمت موجود تحویل بگیرید.
استفاده از جدیدترین و به روزترین تکنولوژی های موجود برای تولید قطعات در این گروه تولیدی جزو اهداف اصلی تولید به شمار می آیند و تمام قطعات تولید شده مطابق با جدیدترین و به روز ترین تکنولوژی های جهانی هستند. از طرفی قیمت تمام شده تولیدات نیز برای مشتری در حجم عمده و کاملا مقرون به صرفه خواهند بود.