بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی

تا چند سال پیش برای کاشی‌کاری از ملات سیمان، ماسه و آب استفاده می‌شد. در همین حین، کارشناسان به دلیل افزایش قیمت سیمان، سنگینی وزن ملات و معایب دیگر به فکر عرضه محصول دیگری به نام چسب کاشی یا Tile Adhesive افتادند. علاوه بر این‌که استفاده از این نوع متریال، نسبت به ملات سیمان راحت‌تر است، قدرت چسبندگی آن هم بیشتر است. همچنین نحوه نصب موزاییک‌های لعاب‌دار با این مصالح ساختمانی به مهارت زیادی نیاز ندارد. در ادامه با بهترین چسب کاشی آشنا خواهید شد. همچنین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای تهیه چسب کاشی و محصولاتی از این دست، حتماً به وبسایت مجموعه وستا شیمی اسپادانا سر بزنید.

نحوه چسب زدن کاشی روی کاشی

برای نصب سرامیک روی سرامیک قدیمی با استفاده از چسب کاشی، به یک سری وسایل و لوازم نیاز است. بعضی از این تجهیزات عبارتند از سرامیک دیواری و کف، پودر بندکشی و مواد اولیه برای درست کردن ملات مورد نظر. بعد از آماده کردن این وسایل باید مراحل زیر را انجام دهید.

آماده سازی سطح مورد نظر

سطح زیرین کار باید کاملاً صاف و یکدست باشد و هیچ‌ ناهمواری‌ای نداشته باشد. همچنین شما باید از تمیز بودن، لق نزدن و ترک نداشتن سرامیک زیرین، اطمینان داشته باشید. بهتر است که تایل‌های لق را با استفاده از ملات، در جای خود محکم کنید. فاصله‌ها و ترک‌ها را هم با بتن‌های پلیمری پوشانده و سطحی یکدست به وجود بیاورید.

گرد و خاک و کلیه عواملی را که مانع از چسبیدن سرامیک زیرین به ملات می‌شود را از بین ببرید. شما می‌توانید با استفاده از جوهرنمک، گرد و غبار، رسوبات آهکی و کلیه مواد به جای ماده روی سرامیک و بندکشی‌ها را برطرف کنید. همچنین باید درزبندی‌های قسمت‌هایی مثل شیرآلات و راه‌آب‌ها را قبل از نصب تایل‌های جدید بررسی کنید.

نحوه چسب زدن کاشی روی کاشی

تهیه ملات و چسباندن سرامیک

تهیه ملات در این مرحله بستگی به این دارد که چه نوع چسبی را برای نصب سرامیک روی سرامیک دیگر انتخاب کرده‌اید. برای مثال نوع پودری Tile Adhesive باید با آب یا رزین مخلوط شوند، در صورتی که انواع خمیری پس از باز کردن بسته‌بندی خود قابل استفاده هستند. بعد از آماده سازی چسب، باید مقداری از آن را با ضخامت حداقل ۶ سانتی‌متر پشت موزاییک لعاب‌دار مالیده و با کمک یک شانه دندانه‌دار هموار کنید.

استفاده از ملات‌های جدیدتر نظیر انواع Tile Adhesive باعث به وجود آمدن بستری متراکم و غیر قابل نفوذ روی سطح سرامیک قدیمی می‌شود. البته باید اجازه بدهید که مواد چسبنده بین دو تایل، به طور کامل خشک شوند و قبل از آن نباید به تایل‌ها فشار وارد کرد. همچنین بهتر است که بعد از جای‌گذاری سرامیک‌ها با کمک چکش پلاستیکی، چند ضربه روی آن‌ها وارد کنید تا به خوبی در جای خود قرار گیرند.

بندکشی

مرحله آخری پروسه نصب موزاییک‌های لعاب‌دار بندکشی نام دارد، اما باید حداقل ۲۴ ساعت برای خشک شدن Tile Adhesive و محکم شدن سرامیک‌ها در نظر گرفت. در این مرحله شما باید پودر بندکشی را با آب مخلوط کرده و یک نوع خمیر به دست آورید. بعد خمیر بندکشی را با استفاده از ماله روی درزها مالیده و فاصله بین تایل‌ها را با آن پر کنید. در پایان می‌توانید از یک اسفنج مرطوب برای تمیز کردن سطح کار استفاده کرده و از خشک شدن ملات اضافه روی آن جلوگیری نمایید.

تهیه ملات و چسباندن سرامیک

بهترین چسب : چسب کاشی پودری وستا شیمی اسپادانا

چسب‌های کاشی پودری یکی از بهترین محصولات موجود در بازار هستند که به راحتی می‌توانند سرامیک را روی سطوح مختلف نصب کنند. همچنین سرعت بالای کار هم یکی از مهمترین مزایای استفاده از این نوع متریال است. شما با استفاده از چسب کاشی پودری می‌توانید موزاییک‌های لعاب‌دار جدید را روی سطح قدیمی بچسبانید. بدین ترتیب نه تنها در وقت شما صرفه‌جویی خواهد شد، بلکه به نیروی کار کمتری نیز نیاز خواهید داشت.

اگر از Tile Adhesive درجه یک برای نصب انواع موزاییک‌های لعاب‌دار روی سطوح مختلف استفاده نکنید، احتمال لق شدن و افتادن آن‌ها وجود دارد. این مسئله باعث تحمیل هزینه اضافی به شما و اتلاف وقتتان می‌شود. بنابراین بهتر است که قبل از انجام هر کاری به سراغ انتخاب و خرید بهترین چسب برای چسباندن کاشی روی کاشی یا سطوح دیگر بروید.

شما می‌توانید تجهیزات مورد نیاز برای نصب موزاییک‌های لعاب‌دار را با اطمینان خاطر از سایت وستا شیمی اسپادانا بخرید. برای این منظور تنها کافی است که به صفحه محصولات فروشگاه وستا شیمی اسپادانا مراجعه کرده و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. کالای خریداری شده با بهترین کیفیت و قیمت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید.