قیمت ایرانیت فلزی 6 متری

ایرانیت فلزی یکی از پرکاربردترین ورق‌های موجود در بازار است که در طرح‌های مختلفی از جمله سفالی، سینوسی و ذوزنقه به فروش می‌رسد. در زمان خرید، اطلاع از قیمت ایرانیت فلزی 6 متری بسیار مهم است، زیرا این سایز جزو پرتقاضاترین ورق‌های گالوانیزه به شمار می‌روند. جالب است، بدانید که بهای خرید ورق‌های فلزی با سایزهای مختلف تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله وزن ورق، ابعاد آن، نرخ ارز و قیمت آهن متغیر است. برای آگاهی به عوامل موثر بر قیمت این محصول و نکات قابل توجه در هنگام خرید آن، با کاوه ساخت همراه باشید.

ایرانیت فلزی 6 متری

ایرانیت در واقع نوعی ورق فلزی است که در ساخت سقف و دیوارهای ساختمان‌ها به کار می‌رود. یکی از بهترین و مقاوم‌ترین نوع این محصول ایرانیت فلزی یا گالوانیزه است که از نوعی ورق گالوانیزه موج‌دار (در ابعاد و ضخامت‌های مختلف) ساخته می‌شود. شما مشتریان گرامی می‌توانید این محصول را در ابعاد دلخواه سفارش دهید، اما این ابعاد باید در محدوده مشخصی باشند.

برای مثال ضخامت شیت گالوانیزه فلزی معمولا بین 0.18 تا 0.7 میلی‌متر است، در حالی که عرض آن می‌تواند 100 و 125 سانتی‌متر باشد. این ورق‌ها به طور معمول به صورت رولی تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند.

همانطور که بیان شد، ورق‌های فلزی 6 متری به دلیل مقاومت بالا از پرمصرف‌ترین شیت‌ها در صنایع گوناگون هستند. از جمله موارد مصرف این سری از محصولات عبارتند از:  

  • صنایع خودروسازی: از شیت‌های گالوانیزه به عنوان مواد اولیه ساخت قطعات خودرو استفاده می‌کنند.
  • کشاورزی: این نوع ورق به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی برای ساخت سازه‌های گلخانه‌ای، سیستم‌های آبیاری و غیره مناسب است.
  • ساخت سقف‌های موقت و دائمی: این محصول به واسطه بهره‌مندی از خواص ضدزنگ و ضدآب در ساخت سقف‌های موقت و دائمی به کار می‌رود.

گالوانیزه 6 متری یا ورق 6 میل با کمک پوشش روی‌اندود خود برای فضاهای باز و محیط‌های مرطوب مناسب است. طول عمر این محصول بسته به کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن متغیر است. برخی از کارشناسان مدت زمانی که این نوع ایرانیت می‌تواند در مقابل رطوبت دوام بیاورد را حدود 50 سال تخمین زده‌اند. اما عمر مفید این محصولات اندکی کمتر و چیزی در حدود 20 الی 30 سال برآورد شده است که زمان مناسبی برای استفاده در صنایع مختلف به حساب می‌آید. البته شرایط محیط قرارگیری ورق نیز در طول عمر و کارایی آن تاثیرگذار است.

ایرانیت فلزی 6 متری

عوامل تأثیرگذار بر قیمت ایرانیت فلزی 6 متری

قیمت ایرانیت گالوانیزه 6 متری مانند محصولات فولادی دیگر به فاکتورهای متعددی وابسته است. اگر قصد خرید یک شیت آهنی را دارید، به نوع، کیفیت، عرض و طول آن توجه کنید. زیرا این پارامترها به طور مستقیم روی بهای خرید این محصول تاثیر می‌گذارند. در ادامه به معرفی سایر عوامل تعیین‌کننده بهای نهایی ورق فلزی 6 متری می‌پردازیم.

  • بهای خرید فولاد

ایرانیت آهنی از فولاد ساخته می‌شود، بنابراین قیمت فولاد به طور مستقیم روی قیمت ایرانیت تاثیر می‌گذارد.

  • نرخ تبدیل ارز

ورق‌های گالوانیزه معمولا در بازار جهانی به دلار معامله می‌شوند. بنابراین در صورتی که نرخ تبدیل ارز افزایش یابد، قیمت ورق سرد نیز بالا خواهد رفت.

  • میزان عرضه و تقاضا

میزان عرضه و تقاضای بازار نیز یکی دیگر از عوامل موثر بر تعیین قیمت ایرانیت فلزی 6 متری است. در صورتی که تقاضای یک محصول در بازار بیشتر از میزان عرضه آن شود، قیمت محصول افزایش خواهد یافت. همچنین با افزایش عرضه، شاهد کاهش تقاضا و بهای خرید کالا خواهیم بود.

  • هزینه‌ های تولید

هزینه‌های تولید شامل بهای نفت، گاز، برق، حمل‌ونقل و غیره بر قیمت انواع شیت تاثیر دارند.

  • مالیات و عوارض

مالیات‌ها و عوارض مختلف مانند مالیات ورود کالا، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض صادرات و غیره نیز از دیگر فاکتورهای تعیین کننده نرخ نهایی شیت‌های گالوانیزه هستند.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت ایرانیت فلزی 6 متری

نکات مهم در هنگام خرید ایرانیت فلزی 6 متری

در هنگام خرید انواع ورق باید به نکاتی توجه کنید که تنها افراد حرفه‌ای از آن‌ها اطلاع دارند. با اهمیت دادن به این نکات می‌توان هزینه خرید را به میزان قابل توجهی کاهش داد. به طور قطع آگاهی از قیمت ایرانیت فلزی 6 متری یکی از مهمترین پارامترها در زمان خرید این محصول است. از سوی دیگر، بهای این شیت‌های گالوانیزه به عوامل متعددی بستگی دارد. در واقع این عوامل تعیین می‌کنند که آیا قیمت فعلی ارزش خرید را دارد یا خیر؟ بنابراین بسیار مهم است که مشتری با این پارامترها آشنایی داشته باشد تا بتواند با خیالی آسوده خرید خود را نهایی کند.

کارخانه سازنده، محل خرید، نوع و ابعاد شیت نیز از دیگر نکات قابل توجه در هنگام خرید ایرانیت گالوانیزه 6 متری محسوب می‌شوند. بهتر است که در زمان خرید درباره این پارامترها از فروشنده بپرسید. همچنین به اطلاعات درج شده روی برچسب محصول دقت کنید.