بهترین نوع رنگ برای آهن

فلزات تحت تاثیر شرایط محیطی و رطوبت قرار می گیرند. زنگ زدگی فلزات خطرات جدی را برای ساختار آن ها به وجود خواهد آورد. استفاده از رنگ به عنوان یک پوشش اضافه روی آهن به شما این امکان را می دهد تا از زنگ زدگی و خوردگی آهن جلوگیری کنید. بهترین نوع رنگ برای آهن، رنگی است که مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی داشته باشد و طول عمر آن نیز بالا باشد. رنگ های متنوعی از جمله رنگ آکریلیک، رنگ روغن و ... برای رنگ کردن آهن و فلزات استفاده می شوند که در ادامه مقاله آن ها را معرفی می کنیم.

بهترین اسپری رنگ برای فلز

اسپری رنگ یکی از محصولاتی است که می تواند برای رنگ آمیزی فلزات مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی، هر یک از رنگ های زیر در صورت رقیق شدن و مطابق با تخصص افراد می توانند در پیستوله رنگ قرار بگیرند و برای اسپری روی سطح استفاده شوند. بهترین نوع رنگ برای آهن و سایر فلزات شامل موارد زیر هستند:

  • رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک یکی از رنگ های محبوب برای فلزات است که می تواند آن ها را در برابر خوردگی، پوسیدگی و آسیب دیدگی محافظت کند. علاوه بر این، این رنگ دارای ماندگاری بسیار بالایی بوده و به راحتی ترک نمی خورد. رنگ اکریلیک می تواند در دماهای بالا استحکام خود را حفظ کند. از این رو برای رنگ آمیزی فلزات و رادیاتورهای گرمایشی می توان از این نوع رنگ استفاده کرد. رنگ اکریلیک به دلیل غیر قابل احتراق بودن و نداشتن بوی مضر می تواند در محیط های سربسته نیز استفاده شود. عمر مفید این رنگ 8 سال است.

  • رنگ رزینی الکیدی

بهترین نوع رنگ برای آهن، رنگی است که بتواند پوشش ضد خوردگی برای آهن ایجاد کند. رنگ رزینی الکیدی یکی از این رنگ ها است که می تواند با چسبندگی بسیار بالا به فلزات، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. رنگ رزینی الکیدی یک رنگ قابل اشتعال است. از این رو نباید در معرض وسایل گرمایشی و وسایلی که در دمای بالا هستند، قرار بگیرد.

  • رنگ روغنی

رنگ روغنی یکی دیگر از انواع بهترین نوع رنگ برای آهن است که بر پایه خشک کننده روغنی بوده و می تواند تاثیر بسیار زیادی روی جلوگیری از آسیب به آهن و فلزات داشته باشد. این نوع رنگ در فضای باز قابل استفاده نیست، چون در معرض هوای آزاد و نور خورشید ترک می خورد. رنگ های روغنی بیشتر برای تزئین آهن آلات مورد استفاده قرار می گیرند و ظاهر نسبتا زیبایی به فلزات خواهند داد.

بهترین اسپری رنگ برای فلز

  • رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی نوع دیگری از انواع رنگ برای آهن است که قابلیت اسپری شدن ندارد، اما می تواند به عنوان یک پوشش دهنده مناسب برای فلزات مورد استفاده قرار گیرد. رنگ اپوکسی از چسبیدن گرد و غبار روی سطح آهن جلوگیری کرده و باعث تمیز کردن سطح آن خواهد شد.

  • رنگ پلی یورتان

پلی یورتان یا پلی اورتان یک ماده پوشش دهنده مقاوم در برابر نور خورشید است. این ماده از پلی ایزوسیانات تشکیل شده و می تواند رزین اکریلیک را سخت کند. رنگ پلی اورتان ظاهری براق و یکنواخت دارد. ویسکوزیته آن بسیار عالی بوده و به سرعت خشک می شود. از این رو از این رنگ می توان برای افزایش مقاومت آهن در برابر مواد شیمیایی، اسیدی و بازی استفاده کرد.

بهترین اسپری رنگ برای فلز

تکنیک رنگ روی فلز

برای رنگ روی فلز می توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد و لازم است که ابتدا فلز مورد نظر را به طور کامل پاکسازی کنید. استفاده از کاغذ سنباده برای فلزات جهت برداشتن بخش های اضافه ضروری است. سپس می توانید از مواد شوینده و الکلی نیز برای تمیز کردن فلز استفاده کنید. هر گونه ترک خوردگی، زنگ زدگی و آسیب های احتمالی باید روی فلز بررسی شوند تا بتوان رنگ را به صورت اصولی روی سطح فلز اجرا کرد.

سپس بسته به روش اجرای رنگ روی فلز، می توان از قلمو یا پیستوله کمک گرفت. برای اجرای رنگ با قلمو نیازی به رقیق کردن رنگ به حد زیاد نیست. همین که رنگ را به اندازه مناسب رقیق کنید که با قلمو روی سطح بنشیند، کافیست. اما در صورت نیاز به اجرای رنگ روی فلز با پیستوله باید آن را آنقدر رقیق کنید که به حد مناسب برسد. سپس با تجهیزات مناسب رنگ را به طور کامل روی فلز بزنید تا آن را پوشش دهید. پس از رنگ آمیزی سطح فلز را بررسی کنید تا اگر بخشی از آن رنگ نشده، دوباره از رنگ فلز روی آن استفاده نمایید.