فورج کاری قطعات خودرو

تا کنون به این فکر کرده اید که قطعات خودرو چگونه تولید می شوند؟ فورج کاری یکی از مهم ترین فرایندهای صنعتی است که طی آن قطعات مختلف در کارگاه های آهنگری تولید می شوند. خودروسازی هم یکی از اساسی ترین صنایع در تمام کشورهای دنیاست که برای تولید قطعات آن به فورج کاری نیاز است. با ما در این مطلب از کاوه ساخت همراه باشید تا فورج کاری قطعات خودرو را به طور اجمالی بررسی کنیم

تولید قطعات خودرو به روش فورج

وقتی صحبت از تولید قطعات خودرو به روش فورج می شود، استحکام و سختی قطعه اولین چیزی است که به ذهن متبادر خواهد شد. قطعات خودرو تولید شده به روش فورج ساختار کریستالی بهبودیافته ای دارند که مقاومت بالایی را در برابر فشار و سایش از خود نشان می دهند.
همان طور که می دانید قطعات مورد استفاده در ماشین آلات و مخصوصاً خودروها تحت فشارهای مکانیکی بسیار شدیدی هستند. لذا مقاومت در برابر این فشار اصلی ترین مشخصه یک قطعه خوب است. تولید قطعات به روش های مختلفی مانند ریخته گری، ماشین کاری و ... هم انجام می گیرد اما این قطعات توان مقاومتی قطعات تولید شده به روش فورج را به هیچ وجه ندارند.
قطعات تولید شده به روش فورج به صورت هماهنگ، منظم و بدون لغزش و سایش در کنار هم کار می کنند تا خودرو بدون کوچک ترین مشکلی کار کند.
در روش فورج، قطعه گداخته اولیه که هنوز شکل قطعه نهایی را به خود نگرفته در میان دو نیم قالب قرار می گیرد و فشاری ملایم و پیوسته که گاهی ضربه هایی هم چاشنی آن می شوند، به آن وارد می شود. به این ترتیب قطعه اولیه به تدریج شکل قالب را به خود می گیرد و هرچه بیشتر به قطعه خودرو نهایی که انتظار داریم، شبیه می شود. فرایند فورج قطعات خودرو به دو روش گرم یا سرد انجام می گیرد تا به نهایت استحکام برسند و نیاز خودرو را بهترین شکل برآورده کنند.

تولید قطعات خودرو به روش فورج 

روش فورج قطعات خودرو

تولید قطعات به روش فورج عموماً به دو روش انجام می گیرد؛ روش هایی که مبتنی بر نوع قالبی هستناد که از آن ها استفاده می شود. به طور کلی قالب های فورج به دو دسته تقسیم می شوند:

  • قالب فورج بسته (گرم)
  • قالب فورج باز (سرد)

در روش فورج قطعات خودرو با قالب بسته قطعه اولیه بین دو نیم قالب قرار می گیرد و طی وارد شدن فشارهای ضربه ای و هیدرولیکی فرم قالب را به خود می گیرد. در این روش با توجه به وارد شدن حرارت و نرم شدن فلز گداخته، نیروهای مورد نیاز برای فرم گیری قطعه کمتر است. یکی از مشخصه های این روش فورج کاری های متعدد است زیرا امکان ندارد که با تنها یک مرحله فورج کاری بتوان به قطعه ای سالم، تمیز و محکم رسید.

اما فورج کاری با قالب باز یا فروج کاری سرد به چه صورت است؟ در این روش همان طور که از نام آن پیداست، فورج کاری بدون عملیات حرارتی و به صورت سرد انجام می شود. مراحل این روش عبارتند از:

  • خم کاری
  • کشش
  • کله زنی
  • نقش زنی
  • اکستروژن
  • پیچ زنی

با توجه به حذف مرحله حرارتی در این روش به نیروی بیشتری برای تولید قطعات نیاز داریم. با این وجود قطعات خودرو تولید شده به روش فورج سرد دقیق تر از سایر قطعات هستند. استحکام و چقرمگی قطعات تولید شده به روش فورج سرد هم به مراتب بیشتر از قطعات فورج گرم است.

روش فورج قطعات خودرو 

کاوه ساخت: فورج کاری قطعات خودرو

کارگاه ها و کارخانه های مختلفی قطعات خودرو را تولید می کنند، اما این که کدام یک از این گروه های تولیدی بهترین خدمات فورج کاری قطعات خودرو را ارائه می دهند، سوالی حیاتی است که پاسخ به آن می تواند بسیار راهگشا باشد.
گروه تولیدی-صنعتی کاوه ساخت با سال ها سابقه در زمینه فورج قطعات خودرو و سایر قطعات صنعتی مورد نیاز شما، یکی از پیشگامان صنعت آهنگری در ایران است که خدمات فورج کاری قطعات خودرو را با بهترین کیفیت ارائه می دهد. شما می توانید قطعات مورد نیاز خود را به کاوه ساخت سفارش دهید. متخصصان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند و فرایند تولید قطعات خودرو سفارشی شما را د رکوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام می رسانند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در گروه کاوه ساخت تماس بگیرید.